II.6. Consiliere şi orientare
October 24, 2016II.8. Curriculum la decizia şcolii
October 25, 20161. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei: persoanele calificate a cărei intervenție se regăsește în sectorul serviciilor de crestere, îngrijire și educație timpurie a copilului și de susținere a părinților în consolidarea abilităților parentale.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
Identificarea elementele de bază ale psihologiei copilului, cu accent pe dezvoltarea timpurie
Utilizarea elementelor de psihologie a relaţiei mamă-copil în perioada dezvoltării timpurii a copilului
Proiectarea şi evaluarea activităţilor educative cu copiii de la 0 la 3 ani
Asigurarea sprijinirii educative şi consilierea primară a părinţilor, precum şi îndrumarea acestora către specialişti dacă este cazul sau dacă au nevoie
Realizarea şi dezvoltarea de programe educative pentru copiii mici împreună cu părinţii acestora
Colaborează cu familia şi comunitatea locală
Utilizarea noile tehnologii informaţionale şi de comunicare pentru dezvoltarea profesională şi instituţiei în care activează
b. Planificarea moduleler tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Menținerea integrității și siguranței beneficiarilor |
4h |
2h |
2h |
– |
Planificarea activităților. Comunicarea cu beneficiarul |
6h |
2h |
4h |
– |
Gestionarea actelor și documentelor beneficiarilor |
3h |
1h |
2h |
– |
Realizarea asistenței educative a părinților |
3h |
1h |
2h |
– |
Sustinerea dezvoltării globale, integrate a copilului |
3h |
1h |
2h |
– |
Monitorizarea dezvoltării copilului |
3h |
1h |
2h |
– |
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
2 h |
Total |
24 h |
8h |
14h |
24 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formatori |
I (8 ore) |
8.00-10.00 |
1. Menținerea integrității și siguranței beneficiarilor 2. Planificarea activităților. Comunicarea cu beneficiarul |
Curs |
Prof. Bică Andra
Prof .Din Andreea |
10.00-12.00 |
Aplicații |
|||
12.00-14.00 |
Curs |
|||
14.00-16.00 |
Aplicații |
|||
II ( 8 ore) |
8.00-10.00 |
2.Planificarea activităților. Comunicarea cu beneficiarul 3. Gestionarea actelor și documentelor beneficiarilor 4. Realizarea asistenței educative a părinților |
Curs |
|
10.00-11.00 |
Aplicații |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-14.00 |
Aplicații |
|||
III ( 6 ore) |
8.00-09.00 |
5. Sustinerea dezvoltării globale, integrate a copilului 6. Monitorizarea dezvoltării copilului |
Curs |
|
09.00-11.00 |
Aplicații |
|||
11.00-12.00 |
||||
12.00-14.00 |
||||
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
d. Modalităţide evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: Planificarea saptămânală, proiectarea unei unități de învățare și un test sumativ cu diferite tipuri de itemi Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului |
2. Resurse umane
– Prof. Bică Andra, inspector școlar general, formator judeţean
– prof. Din Maria Andreea, formator judeţean