II.12. Dezvoltare personală – îmbunătăţirea abilităţilor de viaţă
October 25, 2016II. 14. Dezvoltarea profesională şi evoluţia în cariera didactică a profesorilor din aria curriculară om şi societate
October 25, 20161. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar primar, gimnazial şi liceal;
Justificarea ofertei: Nevoia de perfectionare profesionala a cadrelor didactice în vederea optimizării şi eficientizării activităţilor educative formale şi nonformale. Dezvoltarea personală -ca modalitate de explorare şi identificare a nevoilor şi resurselor proprii -costituie principala premisă a reuşitei profesionale.
Durata programului: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
Dezvoltare personală şi performanţă profesională;
Descoperirea resurselor si nevoilor personale a cadrelor didactice ;
Optimizarea capacitatii de interrelationare si crestere a tolerantei la factori de stres în activitatea didactică ;
Proiectarea si desfasurarea activitatilor cu caracter educativ (formale şi nonformale)- aspecte metodologice ;
b. Planificarea pe modelelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Dezvoltare personală şi performanţă profesională |
8h |
4 h |
3,5h |
0,5h |
2 Descoperirea resurselor si nevoilor personale a cadrelor didactice |
4 h |
1 h |
2,5 h |
0,5 h |
3 Optimizarea capacitatii de interrelationare si crestere a tolerantei la factori de stres în activitatea didactică |
4 h |
1 h |
2,5 h |
0,5h |
4. Proiectarea si desfasurarea activitatilor cu caracter educativ (formale şi nonformale) – aspecte metodologice |
6 h |
2 h |
3,5 h |
0,5h |
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
2 h |
Total |
24 h |
6 h |
13,5 h |
4,5 h |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Interval orăr |
Tema |
Tipul activităţii |
Formator |
(8 ore) |
8.00-9.00 |
1.Dezvoltare personală şi performanţă profesională |
Curs |
Prof. Calotă Elena Daniela Prof. Calotă Ionel Adrian |
9.00-11.30 |
Aplicaţii |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
1.Dezvoltare personală şi performanţă profesională |
Curs |
||
13.00-15.30 |
Aplicaţii |
|||
15.30-16.00 |
Evaluare |
|||
(8 ore) |
8.00-9.00 |
2.Descoperirea resurselor si nevoilor personale a cadrelor didactice 3. Optimizarea capacitatii de interrelationare si crestere a tolerantei la factori de stres în activitatea didactică |
Curs |
Prof. Calotă Elena Daniela Prof. Calotă Ionel Adrian |
9.00-11.30 |
Aplicaţii |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.30 |
Aplicaţii |
|||
15.30-16.00 |
Evaluare |
|||
(8 ore) |
8.00-10.00 |
4. Proiectarea si desfasurarea activitatilor cu caracter educativ (formale şi nonformale) – aspecte metodologice |
Curs |
Prof. Calotă Elena Daniela Prof. Calotă Ionel Adrian |
10.00-13.30 |
Aplicaţii |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
14.00-16.00 |
Evaluare finală.(2 ore) |
|
d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea şi interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe în vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: –realizarea unei analize personale din perspectiva profesiei -proiectarea unei activităţi formale/nonformale. |
2. Resurse umane:
Prof. psih. drd. Calotă Elena Daniela, formator județean
Prof. Calotă Ionel Adrian, formator județean