II.22. Instrumente online folosite în activitatea didactică
October 25, 2016II. 24. Educaţie incluzivă – cerință pentru o școală modernă
October 25, 20161. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice care lucrează cu elevi cu cerinţe educaţionale special, integraţi în şcolile de masă
Justificarea ofertei: Scopul cursului este să contribuie la schimbarea atitudinii faţă de copiii cu dizabilităţi, în sensul ca aceştia să fie percepuţi ca având drepturi efectiv egale şi să li se asigure egalizarea şanselor, pentru participare şi includere în şcoala incluzivă. Urmărim cresterea gradului de incluziune scolara a copiilor/elevilor cu CES, concomitent cu cresterea calitatii acesteia. Politicile incluzive conduc la calitate în educaţie şi valorizează toţi elevii, cadrele didactice şi părinţii. S-a constatat un interes deosebit al cadrelor didactice pentru integrarea copiilor cu cerinţe educaţionale speciale în şcoala de masă, dar şi pentru problematica învăţământului special.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
- Aplicarea strategiilor de comunicare didactică, pedagogică şi educaţională în învăţământul special şi special integrat
- Aplicarea tehnicilor de cunoaştere a problematicilor socio-educaţionale în învăţământul special şi special integrat, în consilierea părinţilor şi cadrelor didactice, orientarea / integrarea socio-psiho-pedagogică a elevilor
- Dobândirea unor mecanisme psihice pentru a realiza stăpânirea de sine şi echilibrul comportamental în toate situaţiile educaţionale
b. Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Educaţia incluzivă – Introducere, Prezentari, Asteptari, Norme |
3 |
1 |
2 |
– |
2. Integrare/ Incluziune |
2 |
1 |
1 |
– |
3. Copilul cu CES |
5 |
1 |
3 |
1 |
4. Intervenţa specifică diagnosticului. Sprijin individualizat |
4 |
1 |
3 |
– |
5. Alte modalităţi de sprijin educaţional ce pot fi acordate în şcoala de masă |
2 |
1 |
1 |
– |
6. Metode active de predare |
4 |
1 |
2 |
1 |
7. Creşterea sănătoasă a copilului. Abordarea unor situaţii specifice prezentului: Copilul cu parinti plecati la munca in straintate, Comportamente dezirabile într-o societate incluzivă. |
2 |
1 |
1 |
– |
Evaluare finală |
2 |
– |
– |
2 |
Total |
24 |
7 |
13 |
4 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Tema |
Tip de activitate |
1
|
1. Educaţia incluzivă -Introducere, Prezentari, Aşteptări, Norme ( 3 h) Aplicaţii- |
Curs |
Aplicaţii |
||
2. Integrare / Incluziune (2h) 3. Copilul cu CES ( 3 h) |
Evaluare |
|
Curs |
||
2 |
4. Copilul cu CES – intervenţia specifică diagnosticului. Sprijin individualizat (6h) 5. Alte modalităţi de sprijin educaţional ce pot fi acordate în şcoala de masă (consiliere psihopedagogică, logopedie, educaţie remedială). (2 h) |
Aplicaţii |
Evaluare |
||
Curs |
||
Aplicații |
||
3 |
6. Metode active de predare (4h) – Aplicatii |
Curs |
Aplicaţii |
||
7. Creşterea sănătoasă a copilului. Abordarea unor situaţii specifice prezentului: Copilul cu parinti plecati la munca in straintate, Comportamente dezirabile într-o societate incluzivă. (2 h) |
Curs |
|
Aplicaţii |
||
Evaluare finală: – (2h) |
Evaluare |
d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
frecvenţă activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video); |
proiecte, referate, portofolii (plan de intervenţie personalizat, planificarea unei lecţii) |
2. Resurse umane
Prof. Lazăr Mariana, formator judeţean
Prof. Nițoi Octaviana, formator județean