III.14. Dezvoltarea și promovarea resurselor educaționale digitale în mediul online
November 4, 2019III.16. Diferențierea și individualizarea curriculară în predarea matematicii
November 4, 20191. Criterii curriculare
Public țintă vizat: profesori si maiștri instructori din învăţământul liceal tehnologic care predau discipline din învățământul preuniversitar tehnologic din județul Vâlcea
Justificare
Continuarea şi aprofundarea pregătirii profesionale a profesorilor si maiștrilor instructori prin formarea unei viziuni unitare asupra disciplinelor ca tehnologie şi obiect de învăţământ prin înţele-gerea principiilor care stau la baza procesului de formare a noțiunilor; această pregătire are ca impli-cație directă abordarea competentă a conţinutului programelor şcolare pentru învăţământul preuni-versitar;
– Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului şi maistrului instructor în scopul sporirii eficienţei lecției, încât aceasta să fie clară şi atractivă pentru elevi, corectă din punct de vedere ştiin-ţific şi metodic.
– Condiții pentru conceperea unui CDL eficient și performant
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Liceul Tehnologic ”Nicolae Pleșoianu”, Sala curs CCD
Curriculum-ul programului
Competențe vizate:
Să utilizeze în mod adecvat cunoştinţele de didactică generală, de metodică a specialităţii şi psihopedagogie;
Să adopte strategii didactice care să permită utilizarea eficientă a mijloacelor şi auxiliarelor didactice în procesul instructiv-educativ.
Să-şi dezvolte competenţele necesare implementării şi adaptării măsurilor adiacente reformei din educaţie (stabilirea curriculum-ului la decizia şcolii, alegerea manualelor alternative, aplicarea noului sistem de evaluare, planificarea şi proiectarea activităţii didactice etc.)
S-şi reactualizeze cunoştinţele psiho-pedagogice şi să-şi dezvolte capacităţile de utilizare a metodelor moderne de educaţie.
Planificarea pe module tematice
Nr. crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică Strategii didactice inovatoare Metodele de predare – învăţare între tradițional şi modern |
8 |
2. |
Mijloacele de învăţământ şi rolul lor Modalităţi de sporire a motivației pentru învăţare Activitatea suplimentară pentru elevii dotați în vederea concursurilor interdisciplinare tehnice şi concursurilor pe meserii |
8 |
3. |
Activitatea diferențiată şi de recuperare pentru elevii cu dificultăți de învăţare Noutate şi actualitate în IPT Modalităţi de integrare a lor în activitatea la clasă Elaborarea CDL |
6 |
4. |
Evaluare |
2 |
Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
8 – 10 |
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică Strategii didactice inovatoare Metodele de predare – învăţare între tradițional şi modern |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 – 16 |
Aplicaţii |
||
II (8 h) |
8 – 10 |
Mijloacele de învăţământ şi rolul lor Modalităţi de sporire a motivației pentru învăţare Activitatea suplimentară pentru elevii dotați în vederea concursurilor interdisciplinare tehnice şi concursurilor pe meserii |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 – 16 |
Aplicaţii |
||
III (6h) |
8 – 10 |
Activitatea diferențiată şi de recuperare pentru elevii cu dificultăți de învăţare Noutate şi actualitate în IPT Modalităţi de integrare a lor în activitatea la clasă Elaborarea CDL |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Aplicaṭii |
||
IV (2h) |
9 – 11 |
Portofoliu |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru: Frecvenţă – 10% (prezenţă fizică); Activitatea la seminar – 20% (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înregistrări audio-video); Proiecte, referate, portofolii |
50% – elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător: STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE Proiect de lecție |
2. Resurse umane
Formatori implicați:
– Ciobanu Dumitru, electromecanica, gradul I, superior, profesor metodist CCD , certificat ANPC formator, adeverința CCD
– Manea Luminița, electrotehnică, gradul I, superior, inspector de specialitate, certificat ANPC formator, adeverință CCD
Coordonatorul programului profesor metodist CCD Diaconu Aurelia