III.38. Strategii de promovare a succesului educațional
November 4, 2019III.53. Tehnologii de informare și comunicare în managenetul educațional
November 4, 20191. Criterii curriculare
Public țintă vizat: personal didactic de predare, didactic auxiliar si nedidactic din județul Vâlcea
Justificare:
Programul susține dezvoltarea unor competenţe profesionale în relaţiile cu publicul, dezvoltarea capacităţii de comunicare şi anticipative, profesionalizarea carierei didactice auxiliare .
Scop: Dezvoltarea competenţelor transversale ale cadrelor didactice din perspectiva educației incluzive, în vederea îmbunătățirii practicilor didactice utilizate la clasă pentru prevenirea discriminării și exluziunii educaționale / sociale a copiilor / tinerilor aflați în situație de risc.
Educaţia incluzivă are ca scop adaptarea continuă a şcolii la cerinţele speciale de învăţare ale elevilor şi se realizează prin eliminarea barierelor în învăţare şi asigurarea participării tuturor celor vulnerabili la excludere şi marginalizare printr-o abordare strategică menită să faciliteze necesarul învăţării pentru toţi copiii.
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: CCD Valcea
Curriculum-ul programului
Competențe vizate:
Descrierea direcţiilor şi tendinţelor reprezentative de evoluţie a educației incluzive
– Caracterizarea şi definirea tipologiei cerințelor educative speciale
– Elaborarea unui plan de intervenție persnalizat implementabil în context incluziv de învățare
– Utilizarea tehnicilor şi tehnologiilor informaţionale computerizate pentru eficientizarea demersului didactic și creșterea motivației elevilor pentru învățare
– Utilizarea metodelor specifice educației incluzive pentru diversificarea strategiilor de dezvoltare a competenţelor transversale ale elevilor în procesul de învăţare – evaluare – autoevaluare
– Valorificarea influențelor educației incluzive în planul dezvoltării personale, al orientării şcolare şi profesionale, precum și al integrării socioprofesionale a elevilor
Nr. crt. |
Modul |
Nr ore |
1. |
Evolutia conceptiilor in ascensiunea educatiei inclusive |
4 ore |
2. |
Integrarea elevilor cu CES in invatamantul de masa |
8 ore |
3. |
Incluziunea scolara a copiilor cu nevoi speciale- provocare pentru sistemul scolar traditional |
4 ore |
4. |
Intervenţia elevilor cu C.E.S. în învăţământul de masă
|
6 ore |
5. |
Evaluare finala |
2 ore |
Calendarul programului:
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (8h) |
|
– Istoricul dezvoltării – Teorii ale educației inclusive 2. Integrarea elevilor cu CES in invatamantul de masa – Tulburări ale limbajului citit-scris – Dificultățile de învățare |
Teorie + aplicații |
II (8h) |
8 – 16 |
2. Integrarea elevilor cu CES in invatamantul de masa – ADHD – Autismul 3. Incluziunea scolara a copiilor cu nevoi speciale- provocare pentru sistemul scolar traditional – Planul de interventie individualizat – Evaluarea psihologica complexa a copilului cu CES |
Teorie + aplicații |
III (6h) |
8 – 14 |
4. Intervenţia elevilor cu C.E.S. în învăţământul de masă – Mecanismele de colaborare intersectorială – Sensibilizarea opiniei publice cu privire la educația incluzivă |
Teorie + aplicații + evaluare |
IV (2h) |
9-11 |
Evaluare finala |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
|
STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE Elaborarea unui plan de intervenție personalizat implementabil în context incluziv de învățare |
2. Resurse umane
Formatori implicați:
– prof. Şandru Valeria, metodist, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– prof.dr. Dicu Sevastia Lizuca, pedagogie, doctorat, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
Coordonatorul programului profesor metodist CCD Pleșea Cristina