III.1. ABORDAREA TRANSDISCIPLINARĂ A PROCESULUI INSTRUCTIV-EDUCATIV
November 4, 2019III.4. BULLYNG-UL – O PROBLEMĂ A SOCIETĂȚII MODERNE
November 4, 20191. Criterii curriculare
Tipul de program: Formare continuă profesională / dezvoltare profesională/ evoluţie în carieră
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei: cadrele didactice trebuie să dezvolte abilități și competențe în domeniul argumentării, și, cu precădere, să gestioneze eficient situaţiile care presupun susţinerea sau apărarea unui punct de vedere, de a încerca să convingă interlocutorul/interlocutorii de adevărul spuselor lor, de a-i determina pe ceilalţi să acţioneze într-un anumit fel. În acelaşi timp, să fie în măsură să evalueze raţionamentele partenerului/ partenerilor de dialog, fie ei profesori sau elevi, şi să decidă dacă aderă sau nu la afirmaţiile sau poziţiile sale/ lor. Cu alte cuvinte, argumentarea face parte din existența cotidiană, fiind o necesitate în învățământul modern.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
- Eficientizarea demersului didactic prin intermediul tehnicilor argumentative moderne.
- Conștientizarea rolului și a importanței argumentelor prin aplicarea modelului comunicativ funcțional.
- Dobândirea unor mecanisme psihice care să permită modificarea dispoziţiei interioare a destinatarului, schimbarea convingerilor, credinţelor, acţiunilor, reprezentărilor sale.
b. Forma de organizare a programului: webinarii fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
Modul |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Preambul teoretic. Tipuri particulare de subînțelesuri |
3h |
1 h (webinar față în față) |
1 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
– |
2. Argumente. Nonargumente. Contraargumente |
2h |
|
2 h (teme offline) |
|
3. Structuri argumentative |
3h |
1 h (webinar față în față) |
1 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
– |
4. Conectori argumentativi |
3h |
1 h (webinar față în față) |
1 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
|
5. Strategii argumentative |
2h |
|
2 h (teme offline) |
– |
6. Argumentarea ca act de limbaj |
3h |
1 h (webinar față în față) |
1 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
– |
3h |
1 h (webinar față în față) |
1 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
|
|
8. Metoda argumentativă aplicată în procesul didactic |
2h |
|
2 h (teme offline) |
|
Evaluare finală |
|
– |
– |
3h (webinar față în față) |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (5h) |
08.00 – 11.00
|
1. Preambul teoretic. Tipuri particulare de subînțelesuri |
Teorie + aplicații 2 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
11.00 – 13,00 |
2. Argumente. Nonargumente. Contraargumente |
Aplicații (teme offline) |
|
II (6h) |
08.00- 11.00
|
3. Structuri argumentative |
Teorie + aplicații 2 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
11.30 – 14,30 |
4. Conectori argumentativi |
Teorie + aplicații 2 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
|
III (5h) |
08.00 – 10.00
|
5. Strategii argumentative |
Aplicații (teme offline) |
10.00 – 13,00 |
6. Argumentarea ca act de limbaj |
Teorie + aplicații 2 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
|
IV (5h) |
08.00 – 11.00
|
7. Textul argumentativ |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
11.00 – 13,00 |
8. Metoda argumentativă aplicată în procesul didactic |
Aplicații (teme offline) |
|
V (3h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului. |
Structura portofoliului de evaluare: o prezentare PowerPoint având drept scop detalierea unei metode argumentative aplicate în procesul didactic.
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
– prof. Samoilă Daniela Mihaela, professor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– profesor Vețeleanu Alina –Nicoleta, profesor limba franceză, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
-profesor Mihăilescu Alina, profesor limba română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Diaconu Maria Aurelia