III.37. Strategii educaționale în orientarea școlară și profesională a copiilor
November 4, 2019III.52. Școala incluzivă – școală pentru toți
November 4, 20191. Criterii curriculare
Tipul de program: Formare continuă profesională / dezvoltare profesională/ evoluţie în carieră
Public țintă vizat: personal didactic, de conducere și auxiliar din învățământul preuniversitar
Justificare: Imperativul calităţii în educaţie obligă la o reconsiderare a demersului educaţional al profesorului, astfel încât strategiile didactice elaborate să fie centrate pe învăţare şi, respectiv, pe cel care învaţă.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului
Competențe vizate:
– Capacitatea de a adecva metode, tehnici şi instrumente moderne de evaluare la specificul clasei de elevi
– Reactualizarea strategiilor de integrare a metodelor activ – participative în managementul clasei de elevi
– Proiectarea elementelor de metodică în activitatea didactică
– Înțelegerea conceptelor de incluziune și integrare, aplicarea lor în situații de învățare specifice
b. Forma de organizare a programului: webinarii fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Curriculum. Educația centrată pe elev |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Didactica. Strategii, metode, tehnici |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
– |
Predarea interactivă. Incluziune versus integrare |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
– |
Educația pentru excelență |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
– |
Aplicații practice e-learning |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 – 10.00 10.15 – 12.15 12,30 – 14,30 |
Curriculum. Educația centrată pe elev Didactica. Strategii, metode, tehnici |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Predarea interactivă. Incluziune versus integrare |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 – 12.15
|
Educația pentru excelență |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Aplicații practice e-learning |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare: Proiectarea unei unități de învățare la disciplina predată
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
– prof. Andreianu Mihaela, inspector școlar general, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, – prof. Toma Mirela, inspector școlar adjunct, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, – prof. Luca Adrian – profesor doctor filosofie, director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator/ consilier ARACIP
b. Coordonatorul programului (profesor metodist CCD ): Prof. Diaconu Maria Aurelia