III.37. Strategii educaționale în orientarea școlară și profesională a copiilor
November 4, 2019III.52. Școala incluzivă – școală pentru toți
November 4, 20191. Criterii curriculare
Tipul de program: Formare continuă profesională / dezvoltare profesională/ evoluţie în carieră
Public țintă vizat: personal didactic, de conducere și auxiliar din învățământul preuniversitar
Justificare: Imperativul calităţii în educaţie obligă la o reconsiderare a demersului educaţional al profesorului, astfel încât strategiile didactice elaborate să fie centrate pe învăţare şi, respectiv, pe cel care învaţă.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului
Competențe vizate:
– Capacitatea de a adecva metode, tehnici şi instrumente moderne de evaluare la specificul clasei de elevi
– Reactualizarea strategiilor de integrare a metodelor activ – participative în managementul clasei de elevi
– Proiectarea elementelor de metodică în activitatea didactică
– Înțelegerea conceptelor de incluziune și integrare, aplicarea lor în situații de învățare specifice
b. Forma de organizare a programului: webinarii fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
| Module | Total ore | Teorie | Aplicaţii | Evaluare | 
| Curriculum. Educația centrată pe elev | 2 (webinar sincron online) | 1 (webinar față în față) | 1(webinar față în față) | – | 
| Didactica. Strategii, metode, tehnici | 4 (online mixt) | 2 (webinar față în față) | 2 (teme offline) | – | 
| Predarea interactivă. Incluziune versus integrare | 6 (online mixt) | 2 (webinar față în față) | 4 (teme offline) | – | 
| Educația pentru excelență | 2 (webinar sincron online) | 
 | 2 (webinar față în față) | – | 
| Aplicații practice e-learning | 8(online mixt) | 2 (webinar față în față) | 5 (teme offline) | 1 (offline) | 
| Evaluare finala | 2 (webinar sincron online) | – | – | 2 (webinar față în față) | 
| Total | 24 | 7 | 14 | 3 | 
e. Calendarul programului
| Ziua | Interval orar | Tema | Tip activitate | 
| I (6h) | 08.00 – 10.00 10.15 – 12.15 12,30 – 14,30 | Curriculum. Educația centrată pe elev Didactica. Strategii, metode, tehnici | Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) | 
| II (6h) | 08.00- 10.00 10.15- 14.15 | Predarea interactivă. Incluziune versus integrare | Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) | 
| III (4h) | 08.00-10.00 
 10.15 – 12.15 
 | Educația pentru excelență | Teorie + aplicații (webinar față în față) 
 | 
| IV (6h) | 8,00 – 14,00 | Aplicații practice e-learning | Aplicații (teme offline) | 
| V (2h) | 09.00– 11.00 | Evaluare finala | Evaluare (webinar față în față) | 
f. Modalități de evaluare
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală | 
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului. 
 | 
Structura portofoliului de evaluare: Proiectarea unei unități de învățare la disciplina predată
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
– prof. Andreianu Mihaela, inspector școlar general, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, – prof. Toma Mirela, inspector școlar adjunct, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, – prof. Luca Adrian – profesor doctor filosofie, director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator/ consilier ARACIP
b. Coordonatorul programului (profesor metodist CCD ): Prof. Diaconu Maria Aurelia


