III.33. Strategia anticorupție în educație
March 12, 2021IV.10 „Educație media-alfabetizare media pentru școala românească”
March 15, 20211.Criterii curriculare
Tipul de program: Formare continuă profesională / dezvoltare profesională/ evoluţie în carieră
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Înţelegerea şi aplicarea conceptului de educaţie antreprenorială este important atât pentru cadrele didactice dar mai ales pentru elevi. Spiritul antreprenorial și abilitățile manageriale sunt importante în actualul context socio – economic.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Utilizarea unor metode active care pot contribui la dezvoltarea receptivităţii şi capacităţii de abordare raţională a problemelor economice, personale şi publice, în contextul unui mediu economic, social şi cultural complex şi dinamic
2. Realizarea unor observaţii, studii de caz, elaborarea unor portofolii pentru exersarea competenţelor de întreprinzător, utilizarea calculatorului (a softului educaţional şi internetului) în exerciţii de simulare a procesul de predare-învăţare-evaluare
3. Operarea cu diferite alternative în interpretarea unor fapte, fenomene, procese care pot contribui la dezvoltarea unui comportament competitiv şi raţional în utilizarea resurselor proprii
b. Forma de organizare a programului: webinarii față în față și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea – Gsuite for Education;
Jamboard, Wordwall, WordArt, Google Docs, Kahoot, Padlet
d. Planificarea modulelor tematice:
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Delimitări conceptuale ale terminologiei specifice educației financiare și antreprenoriale |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Metode didactice tradiţionale şi moderne utilizate in educația antreprenorială |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
– |
Firme de exercițiu |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
– |
Portretul profesorul antreprenor |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
– |
Aplicații practice e-learning |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 – 10.00
10.15 – 12.15 12,30 – 14,30 |
Delimitări conceptuale ale terminologiei specifice educației financiare și antreprenoriale Metode didactice tradiţionale şi moderne utilizate in educația antreprenorială |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Firme de exercițiu |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 – 12.15
|
Portretul profesorul antreprenor |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Aplicații practice e-learning |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare:
1. Elaborarea unei ”Firme de exercițiu”
2. Prezentarea unei aplicații online pentru utilizarea în secvența de evaluare la clasa online.
3. Elaboraea unei fișe de activități specifice aplicațiilor financiare de la clasă.
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi:
– prof. Andreianu Mihaela, inspector școlar general, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Şandru Valeria –prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, profesor de Economie și Educație Antreprenorială, Google APS trainer, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;
– Prof. Din Maria Andreea – Funcția: prof. Învățământ primar, Școala Gimnazială Anton Pann, specializare: învățător, limba engleză și socilogie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC( CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Diaconu Maria Aurelia