III.33. Strategii de promovare a succesului educațional
November 11, 2021III.35. Utilizarea instrumentelor vizuale, de editare în mediul online
November 11, 20211.Criterii curriculare
Public – țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Programul de formare îşi propune să realizeze familiarizarea cadrelor didactice cu domeniul pedagogiilor alternative.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
– Utilizarea unor strategii didactice alternative în scopul diferenţierii şi individualizării demersurilor didactice şi adaptării metodelor la nivelul clasei/ șolarului;
– Identificarea și aplicarea principiilor şi strategiilor didactice alternative în proiectarea activităţilor instructiv-educative specifice nivelului de vârstă;
– Elaborarea de proiecte educaţionale în vederea optimizării procesului didactic.
b. Forma de organizare a programului: webinarii fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
Tipuri de aplicații folosite: zoom
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Tema 2 Strategii didactice utilizate în sistemul Maria Montessori |
4 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
3(webinar față în față) |
– |
Tema 3 Strategii didactice utilizate în pedagogia Waldorf, Step by Step |
6 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
4(webinar față în față) |
– |
Tema 4 Strategii didactice utilizate în pedagogia Freinet |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
6 (teme offline) 2 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar față în față) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (4h) |
08.00 – 10.00 10.15 – 12.15 |
Strategii didactice utilizate în pedagogia Waldorf |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
II (4h) |
08.00- 10.00 10.15- 12.15 |
Strategii didactice utilizate în pedagogia Step by Step |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
III (4h) |
08.00-10.00 10.15– 12.15 |
Strategii didactice utilizate în sistemul Maria Montessori |
Teorie + aplicații + evaluare (webinar față în față) |
IV (4h) |
08.00– 10.00 10.15– 12.15 |
Strategii didactice utilizate în pedagogia curativă |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
V (2h) |
08.00– 10.00
|
Strategii didactice utilizate în sistemul Freinet |
aplicații (webinar față în față) |
VI (4h) |
08.00-12.00 |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
Aplicații (teme offline) |
VII (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului. |
Structura portofoliului de evaluare:
1. Elaborarea unui proiect educațional în care sunt incluse strategii didactice alternative;
2. Realizarea unei hărți cnceptuale a unei alternative edcaționale (la alegere)
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi:
– prof. Calotă Ionel Adrian, prof. învățământ primar, grad didactic I, inspector școlar, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);
– prof. Calotă Elena Daniela, prof.psih.dr, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);
b. Coordonatorul programului profesor metodist Șandru Valeria