IV.9 Compasiune și acțiune – program de prevenire a bullying-ului în școală – OMEN 3937/19.04.2019, 15 CPT
November 11, 2021IV.11. Dezvoltarea competențelor digitale transdisciplinare pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar – O.M. 6053/23.11.2020
November 11, 2021Public-țintă vizat: personal didactic – cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificare: Dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice din învățământul preuniversitar în educația media și formarea gândirii critice în şcoală pentru realizarea unei școli moderne.
Durata: 60 ore
Curriculum-ul programului
Scop: Dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice din învățământul preuniversitar pentru utilizarea educației incluzive în formarea școlii pentru toți.
Obiective:
O.1. Formarea competențelor cadrelor didactice pentru predarea educației media în școală;
O.2. Dezvoltarea receptivității elevilor pentru educația media – premisă a formării cetățeanului activ în societate;
O.3. Utilizarea educației media pentru dezvoltarea gândirii critice și creșterea calității în educație.
Competenţe vizate:
C.1. Cunoașterea și utilizarea unor concepte specifice pentru organizarea demersurilor de cunoaștere și explicare a unor fapte, evenimente din viața reală;
C.2. Analizarea comparativă a diferitelor tipuri de informații utilizate de elevi;
C.3. Efectele pozitive și negative ale media asupra elevilor;
C.4. Realizarea profilului consumatorului de mesaje media din școală;
C.5. Participarea, prin derularea unui proiect, la educația media în școală.
Planificarea pe module tematice – timp alocat:
I MODULUL I. Media în școală și societatea contemporană – 11 ore
II. MODULUL II. Mass-media – mesajul și responsabilitatea socială – 11 ore
III. MODULUL III. Mesajele publicitare – 12 ore
IV. MODULUL IV. Consumatorul de mesaje media – 12 ore
V. MODULUL V. Educația media în școală – 13 ore
Competenţe vizate:
– Înțelegerea și folosirea noțiunilor de bază privind tehnologia informației și a comunicațiilor
– Folosirea sistemului de operare Microsoft Windows și recunoașterea particularităților diverselor sisteme de operare
– Proiectarea și construirea unei clase digitale
– Folosirea rețelei de Internet și realizarea corespondenței electronice
– Procesarea de text: corectarea, tehnoredactarea și formatarea textelor
– Calcul tabelar
– Folosirea sistemelor de gestiune a bazelor de date
– Crearea suporturilor electronice pentru prezentare
– Folosirea noțiunilor primare de securitate și etică informatică
Planificarea pe module tematice – timp alocat:
Modulul 1 – Noțiuni teoretice ale tehnologiei informației și comunicațiilor (12h30’)
Modulul 2 – Sisteme de operare, aplicații și Internet (11h30’)
Modulul 3 – Clasa digitală și suita Microsoft Office (22h)
Modulul 4 – Proiectarea unei clase digitale (8h30’)
Modulul 5 – Integrarea soluțiilor software (3h30’)
Modalități de evaluare a cursanților: Evaluarea finală se realizează prin susţinerea, utilizând dispozitive multimedia, în şedinţă publică a unei teme la una din disciplinele programului din portofoliul realizat sau a unei lucrări elaborate în acest scop. Portofoliul va fi printat şi va fi depus înaintea evaluării finale cu două zile, în vederea evaluării de către formatori.
Costul programului/ al activității: 300 lei/ cursant
Responsabil curs: prof. Șandru Valeria