III.2. CDȘ – strategii transdisciplinare
November 15, 2022III.4. Competența metacognitiă în contextul educației digitale
November 15, 20221. Criterii curriculare:
Tipul de program: Formare continuă profesională / dezvoltare profesională/ evoluţie în carieră
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Abordarea fiecărui modul din noul curriculum pentru ora de CONSILIERE ȘI DEZVOATARE PERSONALĂ va implica o scurtă prezentare a conceptelor fundamentale și aplicații practice care să permită o desfășurare a orei într-o manieră interactivă și atractivă pentru elevi.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Selectarea şi prelucrarea conţinuturilor în vederea accesibilizării informaţiei;
2. Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv – educativ ca act de comunicare;
3. Manifestarea capacităţii de a diagnostica aşteptările şi interesele familiei;
4. Înţelegerea mecanismului de formare a trăsăturilor psihomorale şi adoptarea metodelor şi tehnicilor de cunoaştere şi activizare a elevilor.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Autocunoaştere şi dezvoltare personală |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Tema 2 Comunicare şi abilităţi sociale |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
– |
Tema 3 Managementul informaţiilor şi învăţării |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
– |
Tema 4 Planificarea carierei |
2 (webinar sincron online) |
2 (webinar față în față) |
– |
|
Tema 5 Calitatea stilului de viaţă |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finală |
2 (webinar sincron online) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului:
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 – 10.00 10.15 – 12.15 12,30 – 14,30 |
Tema 1 Autocunoaştere şi dezvoltare personală Tema 2 Comunicare şi abilităţi sociale |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Tema 3 Managementul informaţiilor şi învăţării |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00 10.15 – 12.15 |
Tema 4 Planificarea carierei |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Tema 5 Calitatea stilului de viaţă |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare:
1. Elaborarea unui proiect/ plan personalizat de orientare a carierei pentru o clasă sau pentru un elev.
2. Proiect didactic/ fișa film tematic ”Clasa divizată”
2. Resurse umane:
a. Formatori implicaţi:
– prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Dumbravă Cantemir Cătălin, profesor arte vizuale, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Predișor Corina, prof. învățământ primar, grad didactic I, certificat CNFPA, adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Călvun Georgiana Cristiana, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA).
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru