III.1. Abilitare curriculară pentru clasa pregătitoare
November 15, 2022Înscriere cursuri an scolar 2022-2023
November 22, 20221. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice din învățământul primar
Justificarea ofertei: învăţătorii trebuie să demonstreze o serie de abilități și competențe în plan profesional, didactic și social, prin creativitatea, rigurozitatea și competența cu care acestea își construiesc demersul didactic.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
– Utilizarea optimă a factorilor spatio-temporali, în vederea eficientizării procesului instructiv – educativ,
– Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv-educativ, ca act de comunicare,
– Proiectarea şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative,
– Organizarea adecvată a activităţilor didactice în funcţie de tipul de lecţie dominant.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea – Gsuite for Education;
d. Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru Noțiuni științifice privind didactica specialității. |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Tema 2 Curriculum școlar. Obiectivele predării – învățării – evaluării |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
– |
Tema 3 Cadrul metodologic al învățării |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
– |
Tema 4 Evaluarea si reglarea activității didactice |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
– |
Tema 5 Proiectarea instruirii. Aplicații practice e-learning |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finală |
2 (webinar sincron online) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 – 10.00
10.15 – 12.15 12,30 – 14,30 |
Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Noțiuni științifice privind didactica specialității. Tema 2 Curriculum școlar. Obiectivele predării – învățării – evaluării |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Tema 3 Cadrul metodologic al învățării |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00 10.15 – 12.15 |
Tema 4 Evaluarea si reglarea activității didactice |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Tema 5 Proiectarea instruirii. Aplicații practice e-learning |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare:
1. Elaborarea unui opțional integrat la nivelul ariei curriculare.
2. Elaborarea unui test sumativ cu specificarea itemilor de evaluare și a baremului de notare.
2. Resurse umane
– prof. Trăistaru Adriana, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Ceaușoglu Eleonora Anelice, profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Ungureanu Ana, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Călvun Georgiana Cristiana