III.1. Abilitarea cadrelor didactice pentru programul a doua șansă
November 15, 2023III.3. Cariera didactică și dezvoltarea profesională
November 15, 20231. Criterii curriculare:
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul primar
Justificarea ofertei: Program elaborat şi necesar pentru abilitarea cadrelor didactice care vor preda la clasa pregătitoare în anul şcolar 2024 – 2025, în vederea implementării Noului Curriculum la clasa pregătitoare.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
– Planificarea și proiectarea demersului didactic specific activtății clasei pregătitoare;
– Dezvoltarea competențelor de management al procesului de predare-învățare-evaluare specific clasei pregătitoare;
– Dezvoltarea competențelor de comunicare și relaționare cu elevii;
– Dezvoltarea competențelor de evaluare pe parcursul și la finalul clasei pregătitoare.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Raportarea la principiile și regulile de prelucrare a datele personale statuate în Regulamentul UE 2016/ 679 al Parlamentului European. |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Tema 2 Noul curriculum-Plan cadru -Planificare calendaristică |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
– |
Tema 3 Planificarea calendaristică,Planificarea pe unități de invățare |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
– |
Tema 4 Proiectul didactic |
2 (webinar sincron online) |
2 (webinar față în față) |
– |
|
Tema 5 Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu). Jocuri folosind diferite aplicatii |
6 (teme offline) 2 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala Portofoliu-prezentare |
2 (webinar sincron online) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului:
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (4h) |
08.00 – 10.00 10.15 – 12.15 |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Raportarea la principiile și regulile de prelucrare a datele personale statuate în Regulamentul UE 2016/ 679 al Parlamentului European. |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
II (4h) |
08.00- 10.00 10.15- 12.15 |
Tema 2 Noul curriculum-Plan cadru -Planificare calendaristică |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
III (4h) |
08.00-10.00 10.15– 12.15 |
Tema 3 Planificarea calendaristică,Planificarea pe unități de invățare |
Teorie + aplicații + evaluare (webinar față în față) |
IV (4h) |
08.00– 10.00 10.15– 12.15 |
Tema 4 Proiectul didactic |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
V (2h) |
08.00– 10.00
|
Tema 5 Jocuri folosind diferite aplicatii |
aplicații (webinar față în față) |
VI (4h) |
08.00-12.00 |
Tema 5 Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
Aplicații (teme offline) |
VII (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala Prezentarea portofoliului |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Portofoliu individual |
Structura portofoliului de evaluare:
1. Proiectarea unei unități de învățare.
2. Proiect didactic in care folosesc și resurse online
2. Resurse umane:
a. Formatori implicaţi:
– prof. Trăistaru Adriana, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Calotă Ionel Adrian, prof. învățământ primar, grad didactic I, inspector școlar, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);
– prof. Buleteanu Maria, profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CRED
– Prof. Cătănoiu Alina Maria, profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD