III.13. Formarea competenței metacognitive în contextul Lifelong Learning
November 15, 2023III.15. Holocaustul, combaterea rasismului şi xenofobiei
November 15, 20231. Criterii curriculare
Publicul – țintă vizat: cadre didactice cu statut de suplinitor necalificat sau în curs de calificare din învățământul preuniversitar
Justificare:
Pregătirea profesorilor cu statut de suplinitor necalificat sau în curs de calificare în vederea susținerii unui act educațional de calitate. Conținuturile prezentate în cadrul modulelor tematice vor fi aplicate în conformitate cu Legea învățământului preuniversitar 198/ 2023 și cu programele pentru susținerea examenelor naționale de definitivare în vigoare.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului
a. Competențe vizate:
– Utilizarea documentelor școlare reglatoare;
– Cunoașterea și aplicarea instrumentelor de lucru specifice proiectării didactice
– Formarea abilităților de corelare a proiectării didactice cu evaluarea;
– Dezvoltarea abilității de abordare trans disciplinară a lecțiilor;
– Aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei
b. Forma de organizare a programului: formare față în față, webinarii sincron și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea – G Suite for Education;
d. Planificarea pe module tematice:
Nr. crt. |
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1 |
Elemente de metodică și pedagogie generală |
4 |
1 (webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
– |
2 |
Managementul clasei de elevi |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
– |
3 |
Documente de proiectare didactică: programa școlară, planificarea, proiectul de lecție |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
– |
4 |
Tehnici de evaluare – aplicații pe discipline de specialitate (itemi de evaluare) |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
– |
5 |
Surse de activitate de învățare interactivă multimedia – manualul digital |
4 |
1 (față în față) |
3 (aplicații față în față) |
– |
6 |
Aplicații specifice disciplinei predate |
2 |
1 (față în față) |
|
1 ora (față în față) |
7 |
Evaluare finală |
2 |
|
|
2 (asincron online) |
|
Total |
24 |
6 |
15 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (4h)
|
08.00 – 10.00
|
Elemente de metodică și pedagogie generală Managementul clasei de elevi |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
10.00 – 12.00
|
două ore asincron/ tema classroom |
||
II (4h) |
08.00 – 11.00
|
Documente de proiectare didactică: programa școlară, planificarea, proiectul de lecție
|
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
10.00 – 12.00
|
două ore asincron/ tema classroom |
||
III (4h) |
08.00 – 10.00
|
Tehnici de evaluare – aplicații pe discipline de specialitate (itemi de evaluare) |
Teorie + aplicații + evaluare (webinar față în față) |
10.00 – 12.00
|
două ore asincron/ tema classroom |
||
IV (4h) |
08.00 – 11.00
|
Surse de activitate de învățare interactivă multimedia – manualul digital
|
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
10.00 – 12.00
|
două ore asincron/ tema classroom |
||
V (6h) |
08.00– 12.00
|
Aplicații specifice disciplinei predate |
Aplicații (față în față) |
12.00 – 14.00
|
(față în față) |
||
VI (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Portofoliu individual |
STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE:
ü Proiectul unității de învățare
ü Proiect didactic (cu resurse online)
ü Test de evaluare (3 categorii de itemi)
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
– prof. Dobrete Florentina Adina – director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național
– prof. Ciobanu Dumitru – profesor discipline tehnice, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Ciochină Luisa Ana, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național
– prof. Mărgărita Elena Antoanela, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Şandru Valeria – profesor metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, formator CRED, formator PROF, Google APS trainer, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național
– prof. Tudosoiu Gheorghe Daniel, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Andrei Simona, profesor pedagogie și instruire practică, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC
– prof. Mitu Laura, profesor învățământ preșcolar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Tudor Mădălina Maria, profesor învățământ preșcolar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Ileana Andreea, profesor învățământ preșcolar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Ciuca Ana Maria, profesor învățământ preimar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
b. Coordonatorul programului profesor metodist CCD