IV.2. Provocări ale dezvoltării competențelor elevilor
November 16, 2023IV.4. Managementul comunicării în mediul școlar
November 16, 2023
1. CRITERII CURRICULARE |
|
· Denumirea programului |
PROGRES ȘI INOVARE PENTRU UN MANAGEMENT PERFORMANT – 30 credite; |
· Public-țintă vizat |
Personal didactic de predare din învățământul preuniversitar |
· Justificare (necesitate, utilitate) |
Decizia asupra metodelor de învăţare utilizate pentru atingerea obiectivelor propuse este influenţată de tipul de abordare didactică pe care fundamentăm proiectarea lecţiei. Noua paradigmă curriculară impune o reevaluare a rolului profesorului de matematică la clasă şi reaşezarea raporturilor profesor-elev. Profesorul devine moderator al unei dezbateri de idei din clasă, motivează şi stimulează elevii, îi încurajează să îşi formuleze opiniile, devine un ghid al elevilor pentru punerea în valoare a abilităţilor lor |
· Durata (număr total de ore de formare) |
120 ore |
· Curriculum-ul programului (competențe vizate, planificarea modulelor tematice, calendarul programului) |
Scop: Programul are ca scop formarea şi dezvoltarea de competenţe generale şi specifice ale cadrelor didactice în domeniul managementului și leadershipului educaţional prin aprofundarea şi dezvoltarea abilităţilor specifice leadershipului şi managementului organizaţiilor educaţionale preuniversitare. Obiective: · Dobândirea de cunoştințe şi deprinderile necesare pentru a evalua corect pieţele educaţionale poţentiale şi riscurile acestora, din perspectiva abilităţii de a crea şi livra servicii educaţionale de calitate · Dobândirea de abilități caracteristice leadership-ului în organizaţiile educaţionale preuniversitare · Stimularea dezvoltării mecanismelor instituționale și procedurale de evaluare, asigurare, control și îmbunătățire a calității educației Competenţe vizate: · Coordonarea procesului instructiv educativ pentru realizarea progresului școlar; · Gestionarea actului decizional prin asumarea răspunderii sau delegarea responsabilităților în cadrul grupurilor de lucru; · Monitorizarea, controlul și evaluarea activităților organizaționale și soluționarea problemelor complexe de natură organizațională și managerială, prin proiectarea de planuri strategice și operaționale realiste. · Proiectarea activităților în vederea realizării unui demers educațional de calitate. Planificarea pe stagii / module tematice – timp alocat: Modulul 1. MARKETING EDUCAȚIONAL – 30 ore Modulul 2. DEZVOLTAREA LEADERSHIPULUI ÎN ÎNVĂȚĂMÂNT – 30 ore Modulul 3. MANAGEMENTUL CARIEREI DIDACTICE – 30 ore Modulul 4 MODELE EUROPENE DE PROGRES ȘI INOVARE ÎN EDUCAȚIE – 30 ore |
· Modalități de evaluare a cursanților |
Evaluare finală va avea loc în format asincron, constând în realizarea unui portofoliu care va fi analizat și notat de către comisia de evaluare finală prin alocarea unui punctaj de la 0 la 100, condiția pentru promovare fiind de minimum 70 de puncte. În situația în care un formabil nu obține punctajul de minimum 70 de puncte, are dreptul la reevaluarea portofoliului, o singură dată, în maximum 60 de zile calendaristice de la data primei evaluări. |
2. RESURSE UMANE |
|
· Formatori implicați (nivelul de pregătire) |
Profesori din învățământul universitar și preuniversitar |
· Coordonatorul programului |
Prof. Georgiana Daniela FIRESCU |
3. CRITERII ECONOMICE |
|
· Număr de cursanți planificați |
25 / grupa; |
· Costul programului/ al activității |
530 lei |
Furnizor: Asociația DOMINOU