I.2. MANAGEMENT ORGANIZAŢIONAL ŞI DE GRUP – PROFICS
October 2, 2012II.1. STRATEGII DE PREVENIRE A PĂRĂSIRII TIMPURII A ȘCOLII PENTRU COPIII PROVENIȚI DIN GRUPURILE VULNERABILE
October 2, 2012I. COMPETENȚE METODOLOGICE
1.a. Aplicarea conceptelor si teoriilor moderne privind formarea capacitatilor de cunoastere
1.b.Utilizarea optima a factorilor spatio – temporali, in vederea eficientizarii procesului instructiv – educativ
II. COMPETENȚE DE COMUNICARE ȘI RELAȚIONARE
2.a. Proiectarea, conducerea si realizarea procesului instructiv – educativ, ca act de comunicare
2.b.Stapanirea conceptelor si teoriilor moderne privind formarea ,,schemelor de acţiune”şi a capacităţilor de cunoaştere
2.c. Proiectarea si organizarea activitatilor instructiv – educative in colaborare cu comunitatea
III. COMPETENȚE PSIHOSOCIALE
3.a. Responsabilizarea pentru rolul social asumat
3.b. Elaborarea de strategii eficiente ale parteneriatului scoala – familie
3.c. Manifestarea capacitatii de a diagnostica asteptarile si interesele familiei
3.d. Manifestarea unei conduite psihopedagogice inovative în plan profesional/social.
3.e. Adoptarea metodelor şi tehnicilor eficiente de cunoaşterea a copiilor şi integrare socială;
IV. COMPETENȚE DE EVALUARE
4.a. Selectarea metodelor specifice gandirii critice si a deprinderilor practice
V. COMPETENȚE TEHNICE ȘI TEHNOLOGICE:
5.a. Adoptarea de strategii didactice care sa permita utilizarea eficienta a mijlocelor si auxiliarelor didactice in procesul instructiv – educativ
5.b. Documentarea şi informarea permanentă din diferite surse clasice şi moderne
5.c. Utilizarea de tehnici IT în predare-învățare-evaluare
VI. COMPETENȚE DE MANAGEMENT A CARIEREI
6.a. Adoptarea de conduite eficiente pentru depasirea „situatiilor de criza”
6.b.Utilizarea metodelor şi tehnicilor de autocontrol psihocomportamental;
6.c. Deschidere faţă de tendinţele novatoare necesare dezvoltării profesionale
PROGRAM |
NR. ORE |
FAȚĂ ÎN FAȚĂ |
ON LINE |
EVALUARE |
STRATEGII DE ÎNVĂȚARE ACTIVĂ ÎN EDUCAȚIA FORMALĂ ȘI INFORMALĂ |
82 ore |
46 |
28 |
8 ore, din care 2 ore evaluare parțială, 6 ore evaluare finală |
CURS OBLIGATORIU: C 4- STRATEGII DE ÎNVĂȚARE ACTIVĂ ÎN EDUCAȚIA FORMALĂ ȘI NONFORMALĂ
PROGRAM |
NR. ORE |
FAȚĂ ÎN FAȚĂ |
ON LINE |
EVALUARE |
STRATEGII DE ÎNVĂȚARE ACTIVĂ ÎN EDUCAȚIA FORMALĂ ȘI INFORMALĂ |
56 |
36 |
20 |
1oră evaluare on line |
DESFĂȘURAREA PROGRAMULUI PE TEME – ORE
Nr. Crt. |
DENUMIRE TEMA |
ORE FAȚĂ ÎN FAȚĂ |
ORE ON LINE |
TOTAL ORE/ TEMĂ |
OBSERVAȚII |
1 |
PERSPECTIVA PEDAGOGIEI INTERACTIVE ȘI SOCIOGENEZA EDUCAȚIEI |
6 |
4 |
10 |
|
2 |
INTERACTIVITATE ȘI CREATIVITATE |
6 |
4 |
10 |
|
3 |
EDUCAȚIA FORMALĂ, NONFORMALĂ ȘI INFORMALĂ |
6 |
4 |
10 |
|
4 |
STIL ȘI METODE |
10 |
4 |
14 |
|
5 |
INTERACTIVITATEA VIRTUALĂ |
8 |
4 |
12 |
|
|
|
|
|
|
1 oră evaluare intermediară on line |
MODUL COMPLEMENTAR OBLIGATORIU: PROMOVAREA EGALITĂȚII DE ȘANSE ÎN EDUCAȚIE
PROGRAM |
NR. ORE |
FAȚĂ ÎN FAȚĂ |
ON LINE |
EVALUARE |
PROMOVAREA EGALITĂȚII DE ȘANSE ÎN EDUCAȚIE |
10 |
6 |
4 |
½ oră evaluare intermediară- Test on line |
OPȚIONALE: O 1-INTERACTIVITATEA ȘI JOCUL DE-A JOACA ( pentru ciclul preșcolar)
O 2- INTERACTIVITATEA DIDACTICĂ SAU PRINCIPIUL ACȚIUNII ȘI REACȚIUNII (pentru ciclul primar)
O 3- INTERACTIVITATEA DIDACTICĂ LA ADOLESCENȚI SAU PRINCIPIUL ACȚIUNILOR RECIPROCE ( pentru gimnaziu și liceu)
Nr. Crt. |
DENUMIRE TEMA |
ORE FAȚĂ ÎN FAȚĂ |
ORE ON LINE |
TOTAL ORE/ TEMĂ |
OBSERVAȚII |
1 |
O1/O2/O3 |
4 |
4 |
8 |
½ oră evaluare intermediară, test on line |