III.5. EXPERT ACHIZIȚII PUBLICE
October 2, 2012IV.1. ABORDAREA VIRTUALĂ A METODELOR MODERNE ACTIV-PARTICIPATIVE ÎN PREDAREA LIMBII ŞI LITERATURII ROMÂNE
October 2, 2012CURS CERTIFICAT CNFPA:COD COR 235905
Durata: 40 ore
În conformitate cu cerinţele specifice ocupaţiei, dezvoltatorul de e-learning realizează următoarele sarcini:
- analizează nevoile de e-learning la nivel individual şi la nivel de organizaţie;
- analizează contextul organizaţional al beneficiarului de e-learning şi stabileşte obiectivele organizaţiei în domeniul e-learning-ului;
- elaborează şi implementează politicile şi strategiile de e-learning şi evaluează eficienţa acestora;
- promovează programele de educaţie / formare prin e-learning;
- selectează şi monitorizează echipa implicată în implementarea programelor de educaţie / formare prin e-learning;
- asigură suportul şi dezvoltarea profesională a echipei implicate în programele de educaţie / formare prin e-learning;
- defineşte obiectivele şi elaborează bugetul programelor de educaţie / formare prin e-learning;
- proiectează şi implemetează programele de educaţie / formare prin e-learning;
- proiectează curriculum-ul şi scenariile didactice pentru programele de educaţie / formare prin e-learning;
- analizează caracteristicile sistemului de educaţie / formare prin e-learning şi stabileşte specificaţiile şi arhitectura soluţiilor pentru LMS (Learning Management System);
- stabileşte şi proiectează conţinuturile şi materialele suport utilizate în programele de educaţie / formare prin e-learning;
- asigură dezvoltarea conţinuturilor şi materialelor suport pentru sistemele de educaţie / formare prin e-learning;
- stabileşte instrumentele de evaluare a programelor de educaţie / formare prin e-learning;
- evaluează programele de educaţie / formare prin e-learning, conţinuturile şi materialele suport şi elaborează recomandări pentru decizie;
- integrează TIC în procesele de formare iniţială şi continuă;
- participă la sesiuni de instruire continuă în scopul dezvoltării competenţelor profesionale;
- implementează standardele de calitate specifice domeniului de activitate.
I. Criterii curriculare |
|||
1. Denumirea programului |
DEZVOLTATOR DE E-LEARNING (COR 235905) |
||
2. Public – ţintă vizat |
Cadre didactice, traineri. |
||
3. Justificare |
Dezvoltatorul de e-learning este un specialist în educaţie şi formare profesională care asigură managementul şi dezvoltarea programelor de educaţie/ formare prin e-learning; elaborează politici şi strategii de e-learning şi asigură cadrul instituţional pentru implementarea acestora; asigură managementul programelor de educaţie/ formate prin e-learning la nivelul organizaţiei; coordonează activitatea echipei implicate în elaborarea şi implementarea programelor de educaţie/ formare prin e-learning; evaluează programele de educaţie/ formare prin e-learning şi elaborează recomandări pentru decizie. Competenţele specifice ocupaţiei de dezvoltator de e-learning sunt formate şi dezvoltate prin programe de formare continuă organizate de furnizori publici sau privaţi de formare continuă. Activitatea profesională a dezvoltatorului de e-learning se desfăşoară în conformitate cu prevederile legislative care reglementează formarea iniţială şi continuă. Dezvoltatorul de e-learning poate ocupa un loc de muncă în instituţiile / organizaţiile publice sau private abilitate să desfăşoare activităţi autorizate privind formarea iniţială (instituţii de învăţământ) sau formarea continuă (alte instituţii publice sau private, corporaţii, firme de IT). |
||
4. Durata |
40 ore |
||
5. Curriculum-ul programului |
Competenţe vizate |
UNITĂŢI DE COMPETENŢĂ GENERALE Unitatea 1: Implementarea standardelor de calitate specifice domeniului; Unitatea 2: Integrarea TIC în educaţie şi formare. UNITĂŢI DE COMPETENŢĂ SPECIFICE Unitatea 1: Analiza nevoilor de e-learning; Unitatea 2: Implementarea politicilor de e-learning; Unitatea 3: Managementul programelor de educaţie / formare prin e-learning la nivelul organizaţiei; Unitatea 4: Dezvoltarea conţinuturilor şi materialelor suport pentru sistemele de educaţie / formare prin e-learning (LMS – Learning Management System) – Moodle; Unitatea 5: Evaluarea programelor de educaţie / formare prin e-learning |
|
Planificarea modulelor tematice |
Modulul 1: Implementarea standardelor de calitate specifice domeniului |
2 ore |
|
Modulul 2: Integrarea TIC în educaţie şi formare |
4 ore |
||
Modulul 3: Analiza nevoilor de e-learning |
2 ore |
||
Modulul 4: Implementarea politicilor de e-learning |
2 ore |
||
Modulul 5: Managementul programelor de educaţie/ formare prin e-learning la nivelul organizaţiei |
4 ore |
||
Modulul 6: Dezvoltarea conţinuturilor şi materialelor suport pentru sistemele de educaţie / formare prin e-learning (LMS – Learning Management System) – Moodle |
24 ore |
||
Modulul 7: Evaluarea programelor de educaţie / formare prin e-learning |
2 ore |
||
Calendarul programului |
Anul şcolar 2012-2013 (septembrie – iunie) |
||
6. Modalităţi de evaluare |
Chestionar Evaluare prectica |
||
II. Resurse umane |
Formatorii SC „Elearning&Software” SRL |