II.2. Abilitare curriculară a cadrelor didactice din învățământul primar pentru clasa pregătitoare
November 25, 2024II.4. Dezbatere, oratorie şi retorică
November 25, 2024Grup țintă: personal didactic de predare, personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Programul este destinat profesorilor pentru care modern în predare înseamnă răspunsul adecvat la comanda socială a vremii, tot ceea ce poate reduce diferenţa dintre recunoaştere şi reproducere, tot ceea ce contribuie la realizarea sarcinilor învăţământului contemporan, competențelor formulate prin programele şcolare, în predarea diferențiată percepută ca sistem de semne cu ajutorul cărora cadrele didactice își formulează gândurile, propunându-și să valorifice latura practică, aplicativă, formativă, fundamentată, însă şi teoretic.
De asemenea, îşi propune să eficientizeze elaborarea CDȘ-urilor întrucât tendința sistemului de învăţământ, orientat spre formarea și dezvoltarea competenţelor-cheie, este de a valorifica, tot mai mult, un nou model de predare-învățare a disciplinelor școlare, în care sunt consolidate cunoștințe din diverse arii curriculare, în vederea educării unei persoane inteligente, capabile să înțeleagă lumea înconjurătoare și să răspundă imperativelor acesteia, printr-o unitate a cunoașterii.
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Educație incluzivă şi combaterea discriminării în școală | Autonomia didactică prin metode alternatve de instruire diferențiată | personal didactic de predare, personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control | Blended learning | 24 | 5 | 9 | 10 | Prof. metodist CCD Șandru Valeria |
- Scopul programului:
Este de a furniza competenţe specifice organizării resurselor procesului didactic în concordanță cu specificul clasei de elevi și a parcursului diferențiat pe care și-l propun; de a dezvolta gândirea strategică la nivelul cursanţilor pentru a putea analiza şi defini schimbările ce au loc la nivelul organizaţiilor; de a ajuta cadrele didactice să contribuie la îmbunătăţirea stării ofertei actuale a unităților școlare.
- Competențe formate
– Eficientizarea demersului didactic prin intermediul metodelor active-participative centrate pe elev.
– Dobândirea mecanismelor care să permită modificarea dispoziţiei interioare a destinatarului, schimbarea convingerilor, credinţelor, acţiunilor, reprezentărilor sale.
– Organizarea și adecvarea demersului didactic în vederea promovării principiilor și valorilor unui învățământ de calitate.
– Dezvoltarea gândirii critice.
- Locație de desfășurare:
– pentru componenta online Gsuite for Education
– pentru componenta față – în – față: Colegiul Național de Informatică ”Matei Basarab” Rm.Vâlcea/ CCD Vâlcea și filialele CCD
- Plan de învățământ program avizat
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1. | Importanța autonomiei didactice | 3 | 1 | 1 | 1 |
2. | Predarea integrată | 4 | 1 | 1 | 2 |
3. | Instruirea diferențiată | 4 | 1 | 2 | 1 |
4. | Tehnici alternative de evaluare | 4 | 1 | 1 | 2 |
5. | Abordarea virtuală a procesului didactic | 4 | 1 | 1 | 2 |
6. | Transdiciplinaritatea în procesul instructiv-educativ | 5 | – | 3 | 2 |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | 5 | 9 | 10 |
- Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor ofline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului. |
Strucutra portofoliu de evaluare
Elaborarea unui demers didactic (proiect didactic) folosind metode activ – participative centrate pe elev
Resurse umane
- Formatori implicați
– prof. Samoilă Daniela Mihaela, professor istorie, inspector colar, grad didactic I, certificate formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Vețeleanu Alina –Nicoleta, profesor limba franceză, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Mihăilescu Alina, profesor limba română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria