V.14. EDUCAREA CARACTERULUI – STANDARDELE MORALE ŞI CULTIVAREA CARACTERULUI
October 3, 2012V.16. EDUCAŢIE INCLUZIVĂ. INTERVENŢIE SPECIALIZATĂ CONFORM DIAGNOSTICULUI
October 3, 20121. Criterii curriculare
Denumirea programului: Educaţia moral-religioasă în grădiniţă
Publicul ţintă vizat: educatoare și profesori de religie
Justificarea ofertei:
- necesitatea motivării preşcolarilor în învăţarea activă a religiei;
- aprofundarea elementelor fundamentale ale spiritualităţii româneşti şi facilitarea integrării valorice a acestora;
- cunoaşterea propriilor valori religioase, indiferent de extinderea lor în spaţiul comunitar reprezintă o modalitate de securizare culturală, o exigenţă ce atrage după sine buna situare în registrul cultural;
- realizarea unei educaţii estetice adâncitoare a respectului faţă de perimetrul spiritual
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate
- Utilizarea adecvată a cunoştinţelor de didactică generală, de psihologie a preşcolarilor;
- Proiectarea, conducerea şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative;
- Utilizarea optimă a factorilor spaţio-temporali, în vederea eficientizării procesului instructiv-educativ;
- Adoptarea de strategii didactice care să permită utilizarea eficientă a mijloacelor şi auxiliarelor didactice în procesul instructiv-educativ;
- Manifestarea unei conduite psihopedagogice inovative în plan profesional/social;
- Asigurarea fundamentelor necesare pentru realizarea unui curs opţional.
- Însuşirea cunoştintelor despre spiritualitatea românească;
- Aprofundarea cunoştintelor despre Ortodoxie;
- Înţelegerea scopului formării conduitei morale şi a conştiintei morale;
- Dezvoltarea trăirii duhovniceşti;
Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Specificul educaţiei moral-religioase. Scop, obiective şi principii |
8 |
3 |
5 |
|
Metode didactice tradiţionale şi moderne utilizate în învăţământul prescolar |
8 |
2 |
5 |
1 |
Educaţie moral-religioasă ca opţional în învăţământul preşcolar; mijloace didactice şi proiectare |
10 |
3 |
6 |
1 |
Evaluare finală |
4 |
4 |
||
Total |
30 |
8 |
16 |
6 |
Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
8,00-16,00 |
Specificul educaţiei moral-religioase: Scop, obiective şi principii |
curs aplicatii |
Prof. Ionescu Daniela
Prof. Lăcraru Laura |
2 |
8,00-16,00 |
Metode didactice tradiţionale şi moderne utilizate in învăţământul prescolar |
curs aplicatii evaluare |
|
3 |
8,00-16,00 |
Educaţie moral-religioasă ca opţional în învăţământul preşcolar; mijloace didactice şi proiectare |
curs aplicaţii evaluare |
|
4 |
8,00-10,00
10.00-14,00 |
Realizarea unui optional de educatie moral-religioasa in învăţământul prescolar; Evaluare finală |
aplicaţii evaluare
evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video); |
Portofoliu – elaborarea unui proiect de curs; a unui proiect didactic; propunere de tematica pentru programa unui curs optional de educatie moral-religioasă |
2. Resurse umane
Formatori implicaţi (nivelul de pregătire)
- Prof. Ionescu Daniela, formator judeţean, ISJ Vâlcea
- Prof. Lăcraru Laura- formator judeţean-Şcoala cu clasele I-VIII ”Take Ionescu” Rm Vâlcea