II.13. Educația pentru acordarea primului ajutor
November 26, 2024II.15. Formarea cadrelor didactice cu statut de suplinitor necalificat sau în curs de calificare
November 26, 2024Grup țintă: personal didactic de predare/ personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control.
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Promovarea respectului pentru drepturile omului şi pentru libertăţile fundamentale, a respectului faţă de sine şi respectul faţă de alţii; dezvoltarea unor atitudini şi comportamente care să conducă la respectarea drepturilor celorlalţi, promovarea egalităţii de gen, respectarea, înţelegerea şi valorizarea diversităţii culturale, în special în ceea ce priveşte diferenţele naţionale, etnice, religioase, lingvistice şi alte minorităţi sau comunităţi; promovarea cetăţeniei active şi a democraţiei.
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Educație incluzivă şi combaterea discriminării în școală | Educație pentru cetățenie democratică și drepturile omului | personal didactic de predare și cu funcții de conducere, îndrumare și control | Blended learning | 24 | 8 | 8 | 8 | Profesor metodist CCD Ciochină Luisa Ana |
- Scopul programului
Formarea calităților cetățeanului activ și responsabil, promotor al valorilor naționale, general-umane și democratice, capabil să-și asume responsabilitatea pentru propriul destin și destinul comunității.
- Competențe formate/ dezvoltate
– Identificarea etapelor specifice dezvoltării programelor școlare care includ Drepturile Omului.
– Formularea strategiilor educaționale în evaluarea programelor de Drepturile Omului.
– Dezvoltarea competențelor de exprimare culturală și de conștientizare a valorilor culturale.
- Locație de desfășurare:
– pentru componenta online: platforma CCD Gsuite for Education
– pentru componenta față – în – față: filiale CCD
- Plan de învățământ program avizat
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1. | Educaţia și drepturile omului: instrumente pentru incluziune, dialog intercultural și democraţie | 4 | 1 | 1 | 2 |
2. | Competențe transdisciplinare privind cetățenia responsabilă | 6 | 1 | 2 | 3 |
3. | Dezvoltarea strategiei de educație pentru cetățenie democratică | 6 | 3 | 2 | 1 |
4. | Instrument pentru dezvoltarea școlii democratice | 8 | 3 | 3 | 2 |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | 8 | 8 | 8 |
- Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului. |
Structura portofoliului de evaluare:
- Studiu de caz pe tema Educație pentru drepturile omului, cu respectarea regulilor de prelucrare a datele personale
- Proiectul didactic al unei activități realizate în scopul apărării și promovării drepturilor omului.
Resurse umane
- Formatori
– prof. Ciocan Valentin – profesor istorie, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Samoilă Daniela Mihaela – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
– prof. dr. Diaconu Maria Aurelia, profesor dr., grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA). Formator național
– prof. Croitoru Elena Roxana, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Buduleci Daniela, profesor istorie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Ciochină Luisa Ana