V.17. EDUCAŢIE PENTRU SĂNĂTATE
October 3, 2012V.19. EVALUAREA ŞI REGLAREA ACTIVITĂŢII DIDACTICE
October 3, 20121. Criterii curriculare:
Denumirea programului: Evaluare şi educaţie
Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul gimnazial şi liceal
Justificarea ofertei: Evaluarea reprezintă, cu certitudine, o variabilă foarte importantă a procesului de instruire. Relaţia dintre curriculum şi evaluare este deosebit de complexă, ceea ce implică abordarea procesului de predare-învăţare-evaluare în mod unitar. Orice schimbare produsă la nivelul uneia dintre aceste activităţi influenţează modalităţile de realizare a celorlalte, generând o adevărată reacţie în lanţ, care impune reveniri şi revizuiri permanente.
Programul propus are ca obiectiv general susţinerea procesului de îmbunătăţire a sistemului naţional de educaţie si formare profesională, prin creşterea atractivităţii şi calităţii programelor de educaţie şi formare profesională asigurată prin pregatirea cadrelor didactice pentru realizarea unei evaluari moderne.
Durata cursului: 24 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate:
- Proiectarea şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative.
- Utilizarea adecvată a cunoştinţelor de didactică generală, de didactică a specialităţii, de psihologie;
- Deschiderea faţă de schimbările care au loc în situaţii de competiţie, examen, concurs etc.;
- Asumarea integrală a diferitelor roluri cu implicaţii docimologice ;
- Deschidere faţă de tendinţele novatoare necesare dezvoltării profesionale.
Planificarea pe stagii/ modele tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1.Relaţia dintre curriculum şi evaluare.Scopul evaluării educaţionale. |
4 h |
1 h |
2,5h |
0,5h |
2.Metode de evaluare a rezultatelor şcolare. Relaţia dintre metoda de evaluare,instrumentul de evaluare; scopul şi obiectivele evaluării. |
4 h |
1 h |
2,5 h |
0,5 h |
3.Teste pedagogice / teste docimologice: delimitări şi tipologie. |
8h |
2,5h |
4,5 h |
1 h |
4.Elaborarea şi aplicarea baremului de corectare şi notare. Efectele evaluării asupra învăţării . |
6 h |
2 h |
3,5 h |
0,5 h |
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
2 h |
Total |
24 h |
6,5 h |
13 h |
4,5 h |
Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activităţii |
Formator |
1. (8 ore) |
8.00-9.00 |
1.Relaţia dintre curriculum şi evaluare.Scopul evaluării educaţionale. |
Curs |
Prof. Apostol Doiniţa Prof.Scirlea Larisa
|
9.00-11.30 |
Aplicaţii |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2. Metode de evaluare a rezultatelor şcolare. Relaţia dintre metoda de evaluare, instrumentul de evaluare; scopul şi obiectivele evaluării. |
Curs |
||
13.00-15.30 |
Aplicaţii |
|||
15.30-16.00 |
Evaluare |
|||
2. (8 ore) |
8.00-10.30 |
3. Teste pedagogice / teste docimologice: delimitări şi tipologie. |
Curs |
Prof. Dincă Dorina Prof.Scirlea Larisa |
10.30-15.00 |
Aplicaţii |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
3. (8 ore) |
8.00-10.00 |
4. Elaborarea şi aplicarea baremului de corectare şi notare. Efectele evaluării asupra învăţării. |
Curs |
Prof. Apostol Doiniţa Prof. Dincă Dorina Prof.Scirlea Larisa |
10.00-13.30 |
Aplicaţii |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
14.00-16.00 |
Evaluare finală |
|
Modalităţi de evaluare:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa si implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ incadrarea in timp, implicarea si interesul participantilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor in puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale – o unitate de învăţare şi matricea de specificaţie; – un test, barem de corectare, borderou de notare, tabel cu notele acordate, diagrama notelor acordate ,diagrama cu procentul notelor, recomandari de optimizare, concluzii la test; – un barem de corectare şi de notare pentru o variantă de subiecte propuse pentru olimpiadă sau bacalaureat; – elemente de deontologie a evaluarii in contextul cresterii calitatii actului educational-referat. |
2. Resurse umane
Formatori implicati:
- prof. Apostol Doinita, prof. gr. I, formator judeţean
- prof. Dincă Dorina, prof. gr. I, formator judeţean