II.21. Learning by doing: ”Școala Altfel” și ”Săptămâna verde”
November 26, 2024II.23. Managementul activităților formale și nonformale
November 26, 2024Grup țintă: personal didactic de predare/ personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Programul este destinat persoanelor care sunt manageri la diferitele niveluri în cadrul sistemului şcolar dar si aspiranţilor la poziţii manageriale, de îndrumare sau control, urmărind să formeze un nou tip de manager in şcolile din România, prin dezvoltarea competenţelor manageriale autentice care, alături de cunoştinţele dobândite, să determine crearea unei viziuni holistice şi flexibile asupra actului educaţional instituţionalizat. Conţinutul culturii manageriale şcolare este complex, deoarece reclamă cunoştinţe din domenii variate: pedagogie, psihologie, sociologie, economie, drept, contabilitate-finanţe, management general.
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Management educațional | Management educațional pentru dezvoltare durabilă | personal didactic de predare/ personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control | Blended learning | 24 | 4 | 10 | 10 | Prof. metodist CCD Șandru Valeria |
- Scopul programului:
Este de a furniza competenţe manageriale în domeniul marketingului şi comunicării şcolare; de a dezvolta gândirea strategică la nivelul cursanţilor pentru a putea analiza şi defini schimbările ce au loc la nivelul organizaţiilor; de a ajuta cadrele didactice să contribuie la îmbunătăţirea stării actuale a managementului unităţilor şcolare.
- Competențe formate/ dezvoltate
– Elaborarea strategiei de dezvoltare a instituţiilor educaţionale.
– Fundamentarea viziunii, misiunii şi obiectivelor strategice ale unei organizaţii.
– Implementarea şi gestionarea schimbărilor strategice la nivelul organizatiei.
– Identificarea elementelor culturii organizaţionale.
– Dezvoltarea abilităţilor de leadership, comunicare şi muncă în echipă.
- Locație de desfășurare:
– pentru componenta online: platforma CCD Gsuite for Education
– pentru componenta față – în – față: CCD și filiale CCD
- Plan de învățământ program avizat
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1. | Managementul comunicării în organizația școlară | 4 | 1 | 2 | 1 |
2. | Politici educaționale | 3 | – | 1 | 2 |
3. | Marketing educațional | 3 | 1 | 1 | 1 |
4. | Managememntul proiectelor în educație | 3 | – | 1 | 2 |
5. | Dezvoltarea educațională | 4 | 1 | 2 | 1 |
6. | T.I.C. în educație | 4 | – | 2 | 2 |
7. | Managementul calității totale în educație | 3 | 1 | 1 | 1 |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | 4 | 10 | 10 |
- Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliu individual |
Resurse umane
- Formatori implicați
– prof. Samoilă Daniela Mihaela, professor istorie, inspector colar, grad didactic I, certificate formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Vețeleanu Alina –Nicoleta, profesor limba franceză, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Mihăilescu Alina, profesor limba română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria