II.24. Managementul activităților specifice funcției de diriginte
November 26, 2024II.26. Managementul resurselor umane în învățământul preuniversitar
November 26, 2024Grup țintă: personal didactic de predare/ personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control/ personal didactic auxiliar
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Programul de formare acoperă nevoile profesorilor de a răspunde unui fenomen social îngrijorător, cu efecte negative atât pe termen scurt, cât și pe termen lung, la nivelul individului și al comunității. Bullyingul este o acțiune care produce injurii celorlalți efectuată în mod repetat, care se poate manifesta fizic, prin agresivitate fizică sau psihologic, prin producerea unor daune emoționale. Instrumentele acestui fenomen sunt cuvintele, acțiunile sau excluderea socială.
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Management educațional | Managementul cazurilor de bullying
|
personal didactic de predare/ personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control/ personal didactic auxiliar | Blended learning | 24 | 12 | 6 | 6 | profesor metodist CCD Șandru Valeria |
- Scopul programului
Prevenirea bullyingului pentru a crea un mediu sigur, respectuos și incluziv, prin educarea și conștientizarea elevilor, profesorilor și părinților cu privire la efectele negative ale acestuia.
- Competențe formate/ dezvoltate:
– Cunoașterea caracteristicilor bullyingului;
– Conștientizarea efectelor bullyingului la nivelul individului și al comunității;
– Identificarea modalităților de prevenire a bullyingului.
- Locație de desfășurare:
– pentru componenta online (se precizează denumirea platformei): Classroom
– pentru componenta față – în – față (se precizează locația): Liceul Tehnologic Forestier-Rm. Vâlcea și CCD Vâlcea
- Plan de învățământ program avizat
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1. | BULLYINGUL – delimitări conceptuale | 6 | 2 | 2 | 2 |
2. | Normele metodologice de aplicare a legii împotriva violenței psihologice-bullying | 6 | 3 | 2 | 1 |
3. | Managementul conflictelor, inteligența emoțională și prevenirea bullyingului | 6 | 2 | 1 | 3 |
4. | Instrumente pentru identificarea timpurie și intervenția adecvată în cazuri de bullying | 6 | 5 | 1 | – |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | 12 | 6 | 6 |
- Modalități de evaluare a cursanților:
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului. |
Structura portofoliului de evaluare
1.-Strategii de intervenţie privind prevenirea şi combaterea bullyingului în școală – eseu
2.- Bullying /Cyberbullying- Studiu de caz
Resurse umane
- Formatori
– prof. Gherghinoiu Mihaela Elena, profesor limba și literatura română, grad I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Becheru Ramona Florentina, profesor limba și literatura română, grad I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Becheru Cosmin – profesor învățământ pimar, grad I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea.
Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria