II.26. Managementul resurselor umane în învățământul preuniversitar
November 26, 2024II.28. Pedagogie modernă și strategii pentru educația online
November 26, 2024Grup țintă: personal didactic de predare/ personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Idealul educațional al școlii românești constă în dezvoltarea liberă, integrală și armonioasă a individualității umane și dezvoltarea personală și profesională și în evoluția în carieră. Formarea continuă a cadrelor didactice reprezintă activități care au ca scop dezvoltarea competențelor, cunoștințelor și expertizei modulare.
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Mentorat didactic
|
Mentorat pentru o carieră de succes | personal didactic de predare/ personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control | Blended learning | 24 | 12 | 6 | 6 | Profesor metodist CCD
Tudosoiu Gheorghe Daniel |
- Scopul programului
Programul își propune dezvoltarea unor competențe specifice, asociate statutului profesorului mentor, dar și consolidarea de competențe transversale utile pentru exercitarea cu flexibilitate a activităților de mentorat școlar în contexte cu profil diferit.
- Competențe formate/ dezvoltate
– Dezvoltarea competenţelor în domeniul de specializare corespunzător funcției didactice ocupate, precum şi în domeniul psihopedagogic şi metodic.
– Extinderea competenţelor transversale privind interacțiunea şi comunicarea cu mediul social şi cu mediul pedagogic.
– Responsabilizarea privind organizarea, conducerea şi îmbunătățirea performanței strategice a grupurilor profesionale, autocontrolul şi analiza reflexivă a propriei activităţi şi altele.
- Locație de desfășurare:
– pentru componenta online (se precizează denumirea platformei): Casa Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
– pentru componenta față – în – față (se precizează locația): filiale CCD
- Plan de învățământ program avizat
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1. | Informarea privind cariera | 4 | 1 | 2 | 1 |
2. | Consilierea și educarea (pentru carieră) | 4 | 1 | 2 | 1 |
3. | Evoluția în carieră prin definitivarea în învățământ și obținerea gradelor didactice | 4 | 1 | 1 | 2 |
4. | Planul de dezvoltare profesională | 6 | 3 | 1 | 2 |
5. | Instrumente de lucru pentru realizarea planului de dezvoltare profesională | 6 | 2 | 2 | 2 |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | 8 | 8 | 8 |
- Modalități de evaluare a cursanților:
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliul individual |
Structura portofoliului de evaluare: proiect specific: „Planul de carieră”
Resurse umane:
- Formatori implicaţi:
– prof. Dobrete Florentina Adina, director CCD Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național
– prof. Şandru Valeria – profesor metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, formator CRED, formator PROF, Google APS trainer, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național
– prof. Ciochină Luisa Ana, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA). Formator național
– prof. Stroescu Laura, profesor religie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Tudosoiu Gheorghe Daniel