II.44. Strategii alternative educaționale
November 26, 2024II.46. Strategii de prevenire a consumului de droguri şi a altor forme de adicție
November 26, 2024Grup țintă: personal didactic de predare/ personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control.
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
În prezent, dinamica performanțelor școlare efective cunoaște o permanentă și dublă monitorizare:de către profesor, prin intermediul evaluării didactice, și de către elev, datorită demersului său autoevaluativ și relaționării lui cu evaluarea realizată de către cadrul didactic. Astfel,competența de evaluare devine primordială, fiind cea care vizează măiestria și arta profesorului de a aprecia situația educativă adică resursele, procesul și rezultatele intervenției educaționale, accentul focusându-se pe evaluarea randamentului academic al elevului , care constituie finalitatea majoră a acțiunii didactice.
Diferențierea și individualizarea instruirii constituie o problemă pedagogică veche, dar mereu actuală, deoarece oamenii se deosebesc unii de alții, nu doar în ceea ce privește felul lor de agândi și a fi, ci și prin capacitatea și ritmul de învățare, prin atitudinea față de aceasta
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Educație incluzivă şi combaterea discriminării în școală | Strategii de instruire diferențiată. Evaluarea și dinamica performanțelor școlare ale elevilor | personal didactic de predare/ personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control | Blended learning | 24 | 8 | 8 | 8 | Profesor metodist CCD Mărgărita Elena Antoanela |
- Scopul programului
Orice program de formare profesională are drept scop creșterea nivelului de competență profesională, iar acest lucru se obține prin urmarea diferitelor cursuri de pregătire.
Formarea profesională este un proces continuu de învățare, prin care îți dezvolți cunoștințele și aria de pregătire într-un anumit domeniu, sporind în acest fel șansele de a avansa mai repede la locul de muncă sau, uneori, de a te îndrepta către oportunități profesionale mult mai avantajoase, în funcție de dezideratul profesional al fiecăruia.
- Competențe formate/ dezvoltate
– Familiarizarea cu strategiile de instruire şi autoinstruire, diferențiată, cu modul orientativ în care se va desfăşura activitatea instructiv-educativă.
– Cunoașterea avantajelor și dezavantajelor activităților integrate.
– Realizarea unei proiectări corecte, creative, în concordanță cu exigențele didactice specifice disciplinei și etapei abordate.
– Adaptarea proiectului didactic integrat la particularitățile de vărstă ale școlarilor și preșcolarilor,la specificul clasei,la conținuturile abordate.
- Locație de desfășurare
– pentru componenta online: platforma CCD Gsuite for Education
– pentru componenta față – în – față: CCD și filiale CCD
- Plan de învățământ program avizat
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1 | Elaborarea unei strategii de instruire diferențiată pentru disciplina pe care o predați | 4 | 2 | 1 | 1 |
2 | Strategiile didactice tradiționale și strategiile didactice interactive – analiză comparativă sub aspectul utilizării și eficienței | 4 | 2 | 1 | 1 |
3 | Proiectarea unei activități de învățare având la bază TIM (teoria inteligențelor multiple) | 4 | 1 | 2 | 1 |
4 | Caracteristicile esențiale ale educației diferențiate. Roluri și competențe pentru profesorul modern | 6 | 1 | 1 | 4 |
5 | Proiectarea unei activități didactice (predare/ învățare/ evaluare) folosind metode active-participative | 6 | 2 | 3 | 1 |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | 8 | 8 | 8 |
- Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliul individual. |
Structura portofoliului de evaluare
– Elaborarea de activități practice de către cursanţi şi prezentarea acestora.
– Evaluarea finală va consta în realizarea unui test de evaluare finală.
Resurse umane
- Formatori
– prof. Şandru Valeria – profesor metodist al CCD Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. dr. Dicu Sevastia, profesor itinerant de sprijin, doctorat, certificat formator ANC (CNFPA)
- Coordonatorul programului profesor metodist CCD Vâlcea Mărgărita Elena Antoanela