II.46. Strategii de prevenire a consumului de droguri şi a altor forme de adicție
November 26, 2024II.48. Strategii remediale și mentorat didactic
November 26, 2024Grup ţintă: personal didactic de predare, personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Activitățile de orientare urmăresc dezvoltarea personală și înzestrarea tânărului cu cunoștințe și abilități necesare pentru realizarea unui management eficient al propriei cariere. Educarea tinerilor pentru independență și flexibilitate le permit acestora exercitarea unui control asupra propriei dezvoltări și asigură flexibilitate în managementul carierei.
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Mentorat didactic | Strategii educaționale în orientarea școlară și profesională a copiilor | personal didactic de predare, personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control | Blended learning | 24 | 8 | 8 | 8 | Profesor metodist CCD Tudosoiu Gheorghe Daniel |
- Scopul programului
Adulții trebuie să ajute elevii în luarea deciziilor legate de continuarea studiilor şi carieră prin valorificarea informațiilor despre sine, educație și ocupații.
- Competenţe vizate:
- Adoptarea atitudinilor pozitive la un stil de viaţă sănătos și echilibrat.
- Mentorat și coaching în contexte școlare și extrașcolare;
- Reflectarea asupra motivației și eficacității strategiilor pentru progres în învățare;
- Luarea deciziilor legate de continuarea studiilor şi carieră prin valorificarea informațiilor despre sine, educație și ocupații.
- Locație de desfășurare:
– pentru componenta online: platforma CCD Gsuite for Education
– pentru componenta față – în – față: filiale CCD
- Plan de învățământ program avizat
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1. | Cunoștințe despre sine
Informații ocupaționale |
4 | 1 | 1 | 2 |
2. | Mentorat și coaching în clasa de elevi | 4 | 1 | 1 | 2 |
3. | Luarea deciziei. Planificare | 6 | 3 | 2 | 1 |
4. | Rezolvare de probleme. Dezvoltare personală și profesională | 8 | 3 | 2 | 3 |
5. | Exemple de bune practici | 2 | – | 2 | – |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | 8 | 8 | 8 |
- Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinarii sincronle față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare: elaborarea unui portofoliu de curs (fişe, chestionare, opţional) şi a unui proiect didactic
Resurse umane:
- Formatori implicați:
– prof. Nițu Larisa, psihologie, gradul didactic I, inspector școlar ISJ Vâlcea certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Georgescu Maria, psihologie/ consilier școlar, coordonator CJAP, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Şandru Valeria – profesor metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, formator CRED, formator PROF, Google APS trainer, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național
– prof. Mărgărita Antoanela Elena – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Tudosoiu Gheorghe Daniel