V.26. MANAGEMENT ORGANIZAȚIONAL
October 3, 2012V.28. MENTORAT ÎN EDUCAȚIE
October 3, 2012Tipul programului: formare şi dezvoltare profesională
Public ţintă: directori de şcoli, cadre de decizie
Justificarea ofertei: procesul de descentralizare specific reformei actualestimularea actului decizional de la nivelul şcolilor în contextul descentralizării actuale şi aşezarea lui pe fundamente diagnostice şi prognostice cât mai realiste
Durata cursului: 32 ore
Planificarea pe stagii de formare/module tematice:
- Managementul schimbării-2 ore
- Relaţia Şcoală-Comunitate:Şcoala –centrul comunităţii;Implicarea comunităţii în elaborarea PDI-ului şi stabilirea CDS-ului; Colaborarea cu instituţiile şi ONG-urile; Negocierea şi decizia la nivelul comunităţii.-4 ore
- Diagnoza şi analiza de nevoi:Continuitate şi schimbare; ce şi de ce schimbăm?;Metode de diagnoză şi de analiză a nevoilor educaţionale; Diagnoza mediului intern şi extern al unităţii şcolare.-4 ore
- Elaborarea strategiei şi a proiectului de dezvoltare instituţională:Prezentarea şcolii;Viziunea şi misiunea şcolii; Scopurile/ţintele strategice; Abordările strategice;Termene şi responsabilităţi; Calitatea strategiei şi a proiectului de dezvoltare instituţională; Evaluare .10 ore
- Procesul de planificare-planurile operaţionale anuale de dezvoltare:Stabilirea priorităţilor şi a obiectivelor; Elaborarea planului de acţiune-6 ore
- Evaluare-6 ore
Curriculum-ul programului:
Scopul: stimularea actului decizional de la nivelul şcolilor în contextul descentralizării actuale şi aşezarea lui pe fundamente diagnostice şi prognostice cât mai realiste;
Obiective: La finalul cursului cadrele didactice cu responsabilităţi de conducere vor fi capabile :
Să accepte şi să promoveze principiile managementului schimbării;
- Să-şi contureze cadrului teoretic care să le permită fundamentarea deciziei manageriale pe baze realiste şi strategice;
- Să poată elabora strategii , proiecte de dezvoltare instituţională şi planuri operaţionale;
- Să cunoască şi să aplice politici şi strategii participative pentru elaborarea PDI-ului şi CDŞ-ului şi de încurajare a participării comunităţii la actul decizional;
- Să relizeze parteneriate educaţionale cu diverşi factori şi instituţii
Activităţi:
- Formarea pe module tematice;
- Ateliere de lucru;
- Evaluare curentă la finalul fiecărei zi de curs;
- Evaluare finală;
Rezultate: formarea a 50 de directori pe problematica managementului schimbării , a proiectării şi planificării dezvoltării, a elaborării strategiilor şi a planurilor de dezvoltare instituţională,;îmbunătăţire actului decizional de la nivelul şcolilor; instrumentarea directorilor în vederea proiectării şi planificării actului decizional
Calendarul programului:perioada vacanţelor
Modalităţi de evaluare:proiecte de dezvoltare instituţională şi planuri operaţionale;chestionare;focus-grup
2. Formator:
- Prof. Ochescu Maria, formator naţional, inspector şcolar de specialitate
- Prof. Dobrete Adina Florentina, formator județean, inspector scolar general adjunct