CULTURA CALITĂȚII ÎN EDUCAȚIE
November 16, 2011DEZVOLTAREA COMPETENŢELOR DE EVALUARE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR
November 16, 2011I. Criterii curriculare
Tip program: formare şi dezvoltare profesională
Publicul ţintă vizat: cadre didactice din învățământul primar
Justificarea ofertei: Orice schimbare și orice reformă în educație nu se poate realiza fără o analiză a aspectelor culturale și fără a le lua în considerare ca parte integrantă a mediului educațional. Cunoașterea trăsăturilor culturii organizației noastre școlare este esențială pentru decizia strategică de continuare a reformei educaționale cu toate implicațiile care derivă din acest fapt. Cultura școlii este un mediu care ”poartă” mesajele și care mediatizează relațiile inter-personale și relațiile dintre școală și comunitate.
Actualul program de formare vă propune identificarea culturii organizaționale ca un complex specific de valori, credințe conducătoare, reprezentări, înțelesuri, căi de gândire împărtășite de membrii organizației școlare, ca determinantă a modurilor în care membrii unei organizații se vor comporta în interiorul și în afara organizației și care sunt transmise noilor membri drept corecte.
Durata: 30 ore
Curriculum-ul programului:
Competențe vizate, conform standardelor funcției de învățător:
I. Documentarea şi informarea permanentă din diferite surse clasice şi moderne;
II. Manifestarea unei conduite psihopedagogice inovative în plan profesional/social.
III. Manifestarea unei conduite pedagogice (auto)reflexive asupra activităţilor didactice / pedagogice proprii;
IV. Adoptarea de conduite eficiente pentru depăşirea ,,situaţiilor limită”;
V. Asimilarea cunoștiințelor de tip organizațional.
Planificarea modulelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Dimensiunea de gen în educație |
3 h |
1 h |
2 h |
– |
2. Parteneriatul educațional – școală și comunitate |
4 h |
1 h |
2 h |
1 h |
3. Managementul de proiect |
7 h |
2 h |
4 h |
1 h |
4. Managementul schimbării |
7 h |
2 h |
4 h |
1 h |
5. Cultura organizațională |
7 h |
2 h |
4 h |
1 h |
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
2 h |
Total |
30 h |
8 h |
16 h |
6 h |
Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I |
8 – 9 |
1. Dimensiunea de gen în educație |
Curs |
Prof. Popa Emil
Prof. Savu Nicolița
Prof.Șandru Valeria |
9 – 11 |
Aplicații |
|||
11 – 12 |
Curs |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 15 |
Evaluare |
|||
II |
8 – 10 |
3. Managementul de proiect |
Curs |
|
10 – 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 15 |
Evaluare |
|||
III |
8 – 10 |
4. Managementul schimbării |
Curs |
|
10 – 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 15 |
Evaluare |
|||
IV |
8 – 10 |
5. Cultura organizațională |
Curs |
|
10 – 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 15 |
Evaluare |
|||
V (2h) |
9 – 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
Evaluare |
Modalități de evaluare a cursanților:
Evaluare teorie |
Evaluare |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
|
proiect metodico-ştiinţific la una din temele programului |
II. Resurse umane:
- Prof. Savu Nicolița, inspector școlar de specialitate (formator județean)
- Prof. Popa Emil, inspector școlar de specialitate (formator județean)
- Prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD (formator județean)
Certificare: adeverinţă CCD