DIDACTICA SPECIALITĂŢII – ELECTROTEHNICĂ/ ELECTROMECANICĂ/ ENERGETICĂ
November 16, 2011EDUCAŢIA MORAL-RELIGIOASĂ ÎN GRĂDINIŢĂ
November 16, 2011I. Criterii curriculare
Denumirea programului: Educarea caracterului – Standardele morale şi cultivarea caracterului
Publicul ţintă vizat:
- Directori / directori adjuncţi
- Coordonatori pentru programe şi proiecte educative
- Profesori diriginţi
- Învăţători
- Educatoare
Justificarea ofertei:
Şcoala românească se confruntă zi de zi cu numeroase probleme. Una din problemele de actualitate a şcolii şi în special a dăscălilor, indiferent de nivelul la care predau, este caracterul elevilor. Probabil mulţi se vor întreba de ce este caracterul elevilor o problemă a învăţământului. Având în vedere că misiunea fiecărei şcoli este în primul rând instruirea noilor generaţii, învăţământul are misiunea de a instrui atât la nivel teoretic cât şi comportamental. Astfel Ministerul Educaţiei, Educaţiei, Tineretului şi Sportului în parteneriat cu Institutul pentru Instruirea Caracterului din Oklahoma City a introdus programul pilot Mai întâi caracterul. Acest program a apărut pentru prima dată în vederea educării angajaţilor dintr-o firmă. Acest program avea drept scop promovarea succesului în afaceri prin educarea angajaţilor. Apoi, acest program a fost extins în şcoli, comunităţi, familii şi alte organizaţii şi promovează încurajarea educării şi dezvoltării caracterului. Programul a fost experimentat în mai multe unităţi de învăţământ din ţară. În derularea acestui proiect se porneşte de la premisa, că multe din problemele cu care se confruntă învăţământul în acest moment au la bază lipsa de caracter. Astfel, aproape tot ceea ce se numeşte comportament deviant- abaterea de la normele şcolare, sociale sau educaţionale, aici se au în vedere întârzierea la cursuri, absenteismul, încăierările, inadaptarea la programul şcolar, lipsa politeţii faţă de cadrele didactice, copiatul, vandalismul, consumul de alcool şi substanţe stupefiante – duc la ştirbirea şi umbrirea prestigiului şcolilor; împiedică dezvoltarea normală a elevilor. Ani de-a rândul s-au căutat soluţii la aceste probleme. Unele metode au avut succes altele nu, dar instruirea elevilor prin educarea caracterului are rezultate pozitive.
Durata: 42 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate
- La sfârşitul activităţii, cursantul isi va îmbogăţi repertoriul conceptual cu noi concepte, noţiuni cheie, idei ancoră care să completeze fondul general de activităţi în domeniul educaţional;
- îmbogăţirea abilităţilor de gândire critică şi reflexivă de analiză şi sinteză a componentelor unor noi realităţi/domenii cognitive;
- noi modalităţi de abordare a practicii educative curente printr-o înţelegere superioară a unor probleme educative curente;
- noi oportunităţi de explorare a unor zone ameliorative de educaţie în baza unor experienţe cognitive şi ideatice sporite;
- o vedere de ansamblu, holistică, dar flexibilă asupra oportunităţilor de ameliorare, optimizare şi eficientizare a activităţilor personale, în echipă şi la nivel de organizaţie educaţională.
Ziua |
Forma de activitate |
Nr. ore |
Tema / conţinuturi (schiţa temelor din programul de formare continuă) |
Formatori |
I |
CURS |
1 |
Sesiunea 1 –
|
Prof. Ciobanu Dumitru |
CURS |
7 |
Sesiunea 2 –
|
||
II |
3 |
Prof. Ciobanu Dumitru |
||
2 |
Sesiunea 3 –
|
|||
ACTIVITĂŢI PRACTICE |
1 |
|
||
CURS |
2 |
Sesiunea 4 –
|
||
III |
2 |
Sesiunea 5 –
|
Prof. Ciobanu Dumitru |
|
ACTIVITĂŢI PRACTICE |
2 |
|
||
CURS |
2 |
Sesiunea 6 –
|
||
2 |
Sesiunea 7 –
|
|||
IV |
ACTIVITĂŢI PRACTICE |
2 |
|
Prof. Ciobanu Dumitru |
CURS |
2 |
Sesiunea 8 –
|
||
ACTIVITĂŢI PRACTICE |
1 |
|
||
CURS |
2 |
Sesiunea 9 –
|
||
ACTIVITĂŢI PRACTICE |
2 |
|
||
V |
CURS |
2 |
Sesiunea 10 –
|
Prof. Ciobanu Dumitru |
2 |
Sesiunea 11 –
|
|||
ACTIVITĂŢI PRACTICE |
2 |
|
||
EVALUARE |
1 |
|
||
evaluare finală |
2 |
|
||
total ore |
42 |
- Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
- se realizează atât pe parcursul formării, cât şi la finalul acesteia
- Forme de evaluare:
-
portofoliul personal de implementare a programului, conţinând:
- proiect privind modul de organizare adoptat pentru colectivul şcolar din care face parte cursantul (o descriere sumară a metodologiei aplicării programului Educarea caracterului în şcoală/clasă)
- două aplicaţii ale temelor dezvoltate la curs, altele decât cele prezentate în suportul de curs, pentru specialitatea cursantului
- aplicaţie pentru activităţi extracurriculare/extraşcolare, cu copiii, aplicaţie pentru activităţi de implicare a părinţilor / reprezentanţilor comunităţii locale)
II. chestionare aplicative de evaluare
- Resurse umane
Formatori implicaţi ( nivelul de pregătire)
Ciobanu Dumitru, Prof. gr.I – formator judeţean
Banu Denise, Prof. gr. I – formator judeţean
Certificare: adeverinţă CCD