MANAGEMENTUL ACTIVITĂŢILOR EDUCATIVE FORMALE ŞI NONFORMALE
November 16, 2011LEADERSHIP SI COMUNICARE
November 16, 20111.Criterii curriculare
Tip program: formare şi dezvoltare profesională
Publicul ţintă vizat: cadre didactice, asistenţi sociali, mediatori şcolari, inspectori, directori de unităţi de învăţământ preuniversitar, dovedind o bună cunoaştere şi întelegere a reformei educaţionale non-formale din România, cât şi persoane din domenii diverse care au legatură cu elevii/ copii aflați în situație de abandon școlar.
Justificarea ofertei:
Sprijinirea integrării sociale pe termen lung a tinerilor (preşcolari si elevi) aflati la risc de abandon şcolar şi menţinerea acestora în şcoala prin utilizarea unui cadru adecvat de aplicare a unor soluţii educaţionale alternative specifice, inovatoare, dublate de orientare si consiliere.
Îmbunătăţirea capacităţii sistemului educaţional de a raspunde preventiv fenomenului de părăsire timpurie a şcolii. Se urmăreşte ca metodele folosite să contribuie la creşterea motivaţiei pentru învăţare şi optarea pentru învătământul de stat ca alternativă viabilă în construirea unui viitor împlinit al copiilor. Activităţile proiectului vor implica dezvoltarea de parteneriate educaţie alternativă – elevi-părinţi prin activităţi practice menite să crească simţitor interesul copiilor pentru şcoala ca instituţie.
Vor fi îmbunătăţite metodele de consiliere a elevilor şi a părinţilor în vederea minimalizării părăsirii şcolii utilizând modalităţi de lucru inovatoare. Se va pune accent în principal pe maniera de lucru nonformală, ştiut fiind faptul că este cea care captivează şi aduce mai multe rezultate pe termen lung.
Durata: 24 de ore
Curriculum-ul programului:
- Competenţe vizate:
- Proiectarea, organizarea și realizarea activităţilor educative extracurriculare.
- Proiectarea si organizarea activitatilor instructiv – educative in colaborare cu comunitatea.
- Soluţionarea situaţiilor conflictuale, mediere, negocierea conflictelor, asigurarea unui climat de transparenţă, încredere şi responsabilitate în şcoală.
- Elaborarea de strategii eficiente ale parteneriatului scoala – familie.
- Cunoaşterea modalităţilor de gestionare a resurselor umane, materiale şi financiare.
- Adoptarea de conduite eficiente pentru depasirea „situatiilor de criza”.
– Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
|
||||
6 h |
2 h |
4 h |
– |
|
|
||||
5 h |
1 h |
4 h |
– |
|
|
||||
6 h |
2 h |
4 h |
– |
|
|
||||
5 h |
1 h |
3 h |
1 h |
|
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
2 h |
Total |
24 h |
6 h |
15 h |
3 h |
- Calendarul programului
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formator |
I |
8 – 9 |
Abandonul scolar
|
Curs |
Prof. Șandru Valeria |
9 – 11 |
Aplicații |
|||
11 – 12 |
Curs |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
II |
8 – 10 |
Ce este un facilitator
|
Curs |
|
10 – 12 |
Aplicații |
|||
12 – 13 |
Aplicații |
|||
III |
8 – 10 |
Comunicarea
|
Curs |
|
10 – 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
IV |
8 – 10 |
Activitati specifice facilitării școlare
|
Curs |
|
10 – 12 |
Aplicații |
|||
12 – 13 |
Aplicații |
|||
V (2h) |
9 – 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
Evaluare |
Prof. Șandru Valeria |
- Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
– frecvenţă – (prezenţă fizică); |
Realizarea unui portofoliu |
2.Resurse umane
– prof. Papuzu Cornelia, formator regional, acreditat CNFPA,
– prof. Șandru Valeria, formator regional, acreditat CNFPA.
Certificare: adeverinţă CCD