II.1.9. Formarea competenței metacognitive în contextul Lifelong Learning
November 24, 2025II.1.11. Practici de predare specifice limbilor moderne
November 24, 2025Grup ţintă: personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control
CRITERII CURRICULARE
- Notă argumentativă
Utilizarea mijloacelor digitale a devenit o necesitate. Platformele online și aplicațiile interactive (Google Forms, Kahoot, Quizizz, Socrative etc.) oferă cadrelor didactice oportunități de a diversifica instrumentele de evaluare, de a crește atractivitatea învățării și de a asigura un feedback rapid și relevant pentru elevi.
Prin urmare, organizarea cursului de formare „Mijloace moderne de evaluare” se justifică prin:
– necesitatea alinierii practicilor de evaluare la noile standarde educaționale naționale și internaționale;
– dorința de a sprijini cadrele didactice în utilizarea instrumentelor digitale pentru o evaluare eficientă și motivantă;
– creșterea calității actului educațional prin aplicarea unor metode alternative și formative de evaluare;
– dezvoltarea competențelor profesionale ale cadrelor didactice în acord cu noile cerințe ale societății cunoașterii.
Cursul răspunde direct nevoilor identificate în școli și contribuie la modernizarea procesului de evaluare, oferind participanților atât bazele teoretice necesare, cât și experiențe practice de aplicare a metodelor și instrumentelor prezentate.
- Informații generale:
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr total de ore | Distribuția nr ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față-în-față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Abilitare curriculară | Mijloace moderne de evaluare | personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control | Online | 25 | – | 14 | 11 | Profesor metodist CCD Mărgărita Elena Antoanela |
- Scopul programului:
Formarea competențelor cadrelor didactice privind utilizarea metodelor și instrumentelor moderne de evaluare a învățării, în concordanță cu tendințele actuale din educație și cu noile tehnologii digitale.
- Competențe formate/ dezvoltate
C1 Dezvoltarea capacității de proiectare și aplicare a unor strategii moderne de evaluare a învățării.
C2 Utilizarea responsabilă și eficientă a resurselor digitale în procesul de evaluare.
C3 Aplicarea unor metode variate de evaluare care să valorizeze progresul și competențele elevilor.
C4 Integrarea evaluării formative și a feedback-ului constructiv în procesul didactic.
- Locația de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
- Plan de învățământ program avizat :
| Nr.crt. | Denumire modul/ temă | Nr total ore/ modul/ temă | Distribuția nr ore/ forme de organizare | ||
| Față-în-față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1 | Evaluarea în contextul educației moderne | 6 | 3 | 3 | |
| 2 | Instrumente moderne de evaluare | 6 | 3 | 3 | |
| 3 | Evaluarea digitală – aplicații și platforme | 6 | 3 | 3 | |
| 4 | Metode alternative de evaluare | 7 | 5 | 2 | |
| Nr total ore program avizat | 25 | 14 | 11 | ||
- Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliul individual |
Structura portofoliului de evaluare: Creează un test Google Forms cu 5 întrebări: 3 grilă, 1 deschisă, 1 cu imagini. Postează tema pe classroom si rescrie documentul in draftul de portofoliu.
RESURSE UMANE:
- Formatori implicați:
– prof. Cataragă Issabela Ștefania, profesor informatică și TIC, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD Vâlcea;
– prof. Ciochină Luisa Ana, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Dumbrăvescu Dumitru, profesor informatică și TIC, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD Vâlcea
– Prof. Duță Mihaela, profesor informatică și TIC, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Pădurețu Emil, profesor informatică și TIC, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Mărgărita Elena Antoanela


