II.1.10. Mijloace moderne de evaluare
November 24, 2025II.1.12. Practici inovative în predarea limbii române
November 24, 2025
Grup țintă: personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control care predau limbi moderne
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Programul de formare îşi propune să reactualizeze predarea centrată pe competente, folosind mijloace și metode modern
- Informații generale
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Abilitare curriculară | Practici de predare specifice limbilor moderne | personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control care predau limbi moderne | online | 25 | – | 14 | 11 | Profesor metodist CCD Șandru Valeria |
- Scopul programului
Acest program are ca scop dezvoltarea competențelor cadrelor didactice care predau limbi moderne.
- Competențe formate/ dezvoltate
C1. Asimilarea unor metode moderne de predare-învățare-evaluare
C2. Aplicarea metodelor moderne in practica scolara pe baza cunoasterii obiectivelor propuse
C3. Capacitatea de a elabora metode, tehnici și instrumente moderne de evaluare
- Locație de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
- Plan de învățământ program avizat
| Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1. | Jocul, metoda interactivă de predare-învățare | 6 | 3 | 3 | |
| 2. | Tehnici si principii de predare | 6 | 3 | 3 | |
| 3. | Utilizarea midloacelor media în comunicarea la clasă | 6 | 3 | 3 | |
| 4. | Aplicații practice | 7 | 5 | 2 | |
| Nr. total ore/ program avizat | 25 | 14 | 11 | ||
- Modalități de evaluare a cursanților
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliu individual |
Structura portofoliului de evaluare: Construirea unei lecții de predare folosind strategiile de lucru specifice predării limbilor străine.
Resurse umane
- Formatori implicaţi:
– prof. Gheorghe Magdalena – profesor limba franceză, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD Vâlcea
– prof. Iacob Ramona Claudia, profesor limba engleză, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD Vâlcea
– prof. Mărăcine Simona Maria, profesor limba engleză, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD Vâlcea
– prof. Militaru Maria Magdalena, profesor limba engleza, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA); formator național
– prof. Udrea Mihaela, profesor limba franceză, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA); formator național
– prof. Vlăduț – Marin Maria Ramona, profesor limba engleză, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA); formator CCD
– prof. Tăbăcuțu Adriana, profesor limba română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA); formator CCD
- Coordonatorul programului profesor metodist CCD Șandru Valeria


