II.1.14. Program de formare a cadrelor didactice cu statut de suplinitor în vederea susținerii concursului național de ocupare a posturilor vacante
November 24, 2025II.1.16. Program de formare a cadrelor didactice care fac parte din comisia județeană de organizare a probelor practice/ orale în profilul postului și a inspecțiilor speciale la clase
November 24, 2025Grup țintă: personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control cu grad didactic I și II
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Unul dintre elementele principale ale derulării acestui program este asigurarea calității activității profesorilor metodiști prin abilitarea cadrelor didactice în vederea dezvoltării competențelor de evaluare a lucrărilor scrise din cadrul examenului național de definitivare/ ocupare a posturilor vacante.
- Informații generale
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Abilitare curriculară | Program de formare a cadrelor didactice cu grad didactic I și II în vederea dezvoltării competențelor de evaluare a lucrărilor scrise în cadrul examenelor naționale de definitivare și de ocupare a posturilor vacante | personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control cu grad didactic I și II | online | 25 | – | 14 | 11 | Profesor metodist CCD Șandru Valeria |
- Scopul programului
Pregătirea cadrelor didactice cu grad didactic I și II în vederea dezvoltării competențelor de evaluare a lucrărilor scrise în cadrul examenelor naționale de definitivare și de ocupare a posturilor vacante
- Competențe vizate:
C1 Proiectarea evaluării (faze, forme, tipuri).
C2 Utilizarea strategiilor adecvate de evaluare individuală și de grup.
C3 Elaborarea instrumentelor de evaluare în funcție de scop și de particularitățile individuale și de grup.
C4 Utilizarea metodelor specifice gândirii critice.
C5 Asumarea integrală a diferitelor roluri cu implicații docimologice (examinator/ examinat/ concurent/ supraveghetor).
- Locație de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
- Plan de învățământ program avizat
| Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1. | Componentele Curriculumului Naţional. Relaţia dintre programa şcolară şi programa pentru evaluări | 4 | – | 2 | 2 |
| 2. | Metode de evaluare a rezultatelor şcolare: metode „tradiţionale” şi metode „complementare” | 5 | – | 3 | 2 |
| 3. | Proiectarea testului docimologic. Tipologia itemilor | 8 | – | 6 | 2 |
| 4. | Elemente de deontologie în procesul de evaluare | 8 | – | 3 | 5 |
| Nr. total ore/ program avizat | 25 | 14 | 11 | ||
- Modalități de evaluare a cursanților
| Evaluare teorie | Evaluare aplicaţii | Evaluare finală |
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activității și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliu individual |
Structura portofoliului de evaluare
- elaborarea unui proiect didactic prin care să fie pusă în evidenţă relaţia dintre curriculum şi evaluare,
- elaborarea unei probe de evaluare, utilizând o metodă tradiţională/ complementară de evaluare.
Resurse umane
- Formatori implicați:
- a) aria curriculară ”Limba și comunicare ”:
– prof. Udrescu Ana-Maria, profesor limba și literatura română, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Mărăcine Simona Maria, profesor limba engleză, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Gheorghe Magdalena – profesor limba franceză, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Păunei Ramona Lavinia – profesor limba franceză, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Cebotari Liliana – profesor limba engleză, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Iacob Ramona Claudia, profesor limba engleză, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Olariu Mariana Mirela, profesor limba română, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
- b) aria curriculară ”Matematica și științele naturii”:
– prof. Miu Lucian, inspector școlar general adjunct, profesor chimie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Bologa Cristiana, inspector școlar, profesor matematică, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Ionescu Maria Gabriela, inspector școlar, profesor fizică/ chimie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Pleșea Adina Cristina, inspector școlar, profesor matematică, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Ciochină Luisa Ana, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD.
– prof. Tănasie Daniela Valeria, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD.
- c) aria curriculară ”Om și societate”:
– prof. Andreianu Mihaela – profesor socioumane, inspector școlar general, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD Vâlcea
– prof. Ciocan Vetuța – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Dobrete Florentina Adina – director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD Vâlcea, formator național
– prof. Samoilă Daniela Mihaela – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Diaconu Iulia, profesor geografie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Lăcraru Laura, inspector școlar, profesor religie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Ene Constantin Radu, inspector școlar, profesor religie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Ionescu Arta Mădălina – profesor filosofie, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Diaconu Maria Aurelia – profesor filosofie, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– Prof. Tudosoiu Gheorghe Daniel, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
- d) aria curriculară ”Arte”:
– prof. Zamfir Adrian, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
- e) aria curriculară ”Educație fizică și sport”:
– prof. Roșca Aurelian, profesor educație fizică și sport, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Gavrișiu Iuliana Claudia – profesor educație fizică și sport, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
- f) aria curriculară ”Tehnologii”:
– prof. Toma Mirela – profesor tehnologii, Director Centrul de Excelență, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Manea Luminița, profesor tehnologii, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Merlan Doina, profesor informatică și TIC, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Tricuță Algina, profesor informatică și TIC, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Dumbrăvescu Dumitru, profesor informatică și TIC, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Şandru Valeria – profesor metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
- g) aria curriculară ”Consiliere psihopedagogică”:
– prof. Georgescu Maria, psihologie/ consilier școlar, director CJRAE, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Gîrban Simona Elena, psihologie/ consilier școlar, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– Prof. Mărgărita Elena Antoanela, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Stan Oana Elena – inspector, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național
- h) ” Învățământ special și special integrat”:
– prof. Nițu Larisa, psihologie, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
- i) ”Educație timpurie”
– prof. Stan Larisa Giorgiana, profesor învățământ preșcolar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Brenoaia Aurora, profesor învățământ preșcolar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
- j) ”Învățământ primar”
– prof. Trăistaru Adriana, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Calotă Ionel Adrian, prof. învățământ primar, grad didactic I, inspector școlar, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Ceaușoglu Elenonora Anelice, profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Sandu Florin Laurențiu, prof. învățământ primar, grad didactic I, inspector școlar, certificat formator acreditat ANC (CNFPA).
- Coordonatorul programului: prof. metodist CCD Șandru Valeria


