II.1.1. Abilitarea corpului de profesori metodiști ai ISJ
November 24, 2025II.1.3. Cum realizăm o carte de colorat digitală pentru elevii din ciclul primar
November 24, 2025Grup țintă: personal didactic de predare din învățământul primar
Criterii curriculare
- Notă argumentativă
Programul își propune să răspundă nevoii crescânde de formare continuă a cadrelor didactice, având în vedere provocările metodologice și pedagogice întâlnite la clasa pregătitoare. Analiza de nevoi a relevat lacune în cunoștințele despre abordările didactice adaptate copiilor de vârstă mică, precum și nevoia de a integra metode inovatoare în procesul de învățare.
- Informații generale
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Abilitare curriculară | Abilitare curriculară a cadrelor didactice din învățământul primar pentru clasa pregătitoare | personal didactic de predare din învățământul primar | Online | 25 | – | 14 | 11 | profesor metodist CCD
Șandru Valeria |
- Scopul programului
Dezvoltarea competențelor profesionale ale cadrelor didactice, pentru a îmbunătăți calitatea procesului educațional și a răspunde nevoilor specifice ale elevilor din clasa pregătitoare.
- Competențe formate/ dezvoltate:
C1 Planificarea și proiectarea demersului didactic specific activităților formale și nonfomale.
C2 Dezvoltarea competențelor de management al procesului de predare-învățare-evaluare.
C3 Dezvoltarea competențelor de comunicare și relaționare cu elevii.
C4 Dezvoltarea competențelor de evaluare.
- Locația de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
- Plan de învățământ program avizat
| Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1. | Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Raportarea la principiile și regulile de prelucrare a datele personale statuate în Regulamentul UE 2016/ 679 al Parlamentului European. | 4 | – | 2 | 2 |
| 2. | Noul curriculum-Planul cadru și programa școlară | 8 | – | 6 | 2 |
| 3. | Planificarea calendaristică, Planificarea pe unități de învățare | 7 | – | 4 | 3 |
| 4. | Proiectul didactic/ Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) | 6 | – | 2 | 4 |
| Nr. total ore/ program avizat | 25 | – | 14 | 11 | |
- Modalități de evaluare a cursanților
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliu individual |
Structura portofoliului de evaluare:
- Proiectarea unei unități de învățare.
- Proiect didactic in care folosesc și resurse online (creații proprii).
Resurse umane
- Formatori implicaţi:
– prof. Buleteanu Maria, profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CRED
– prof. Calotă Ionel Adrian, prof. învățământ primar, grad didactic I, inspector școlar, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);
– Prof. Cătănoiu Alina Maria, profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD.
– Prof. Popescu Alina Natalia, profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD.
– prof. Trăistaru Adriana, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD.
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria


