II.1.3. Cum realizăm o carte de colorat digitală pentru elevii din ciclul primar
November 24, 2025II.1.5. Didactica educației timpurii
November 24, 2025Grup ţintă: personal didactic de predare din învățământul primar și preșcolar
Criterii curriculare
- Notă argumentativă/ justificativă:
Programul urmărește să răspundă solicitărilor tot mai accentuate privind formarea continuă a cadrelor didactice, având în vedere necesitatea corelării competențelor de literație cu cele digitale, în conformitate cu prioritățile educației moderne și strategiile europene privind învățarea pe tot parcursul vieții. Prin valorificarea integrată a scrisului, cititului și instrumentelor tehnologice, programul sprijină dezvoltarea profesională a cadrelor didactice și creșterea calității procesului instructiv-educativ.
- Informații generale:
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr total de ore | Distribuția nr ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față-în-față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Abilitate curriculară | De la abecedar la tastatură: literație și digitalizare pentru cei mici | personal didactic de predare din învățământul primar și preșcolar | online | 25 | – | 14 | 11 | Profesor metodist CCD
Șandru Valeria |
- Scopul programului
Scopul principal al programului îl constituie formarea unor competențe care să faciliteze adaptarea elevilor la cerințele societății contemporane și la provocările erei digitale.
- Competențe formate/ dezvoltate
C1. Formarea competențelor de utilizare eficientă a instrumentelor și platformelor digitale în sprijinul predării și învățării literației;
C2. Dobândirea abilității de aplicare a unor strategii didactice inovative, care îmbină metodele tradiționale de alfabetizare cu tehnologiile educaționale moderne;
C3. Consolidarea competențelor de evaluare și monitorizare a progresului elevilor prin metode formative și instrumente digitale adaptate vârstei școlarului mic;
C4. Dezvoltarea competențelor reflexive și de autoformare, orientate spre utilizarea educației digitale ca suport pentru învățarea pe tot parcursul vieții.
- Locația de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education.
- Plan de învățământ program avizat :
| Nr. crt. | Denumire modul/ temă | Nr total ore/ modul/ temă | Distribuția nr ore/ forme de organizare | ||
| Față-în-față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1. | Fundamente teoretice ale literației timpurii și rolul ei în dezvoltarea copilului | 6 | – | 3 | 3 |
| 2. | Metodologii tradiționale și inovative în predarea citirii și scrierii la vârste mici | 6 | – | 3 | 3 |
| 3. | Integrarea resurselor și instrumentelor digitale în procesul de alfabetizare | 6 | – | 3 | 3 |
| 4. | Strategii de evaluare și monitorizare a progresului elevilor prin mijloace clasice și digitale | 7 | – | 5 | 2 |
| Nr. total ore program avizat | 25 | – | 14 | 11 | |
- Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
| Evaluare pe parcurs – teorie | Evaluare pe parcurs – aplicații | Evaluare finală |
| Prezența și gradul de implicare în sarcinile stabilite, în webinariile sincron și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activității și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliu individual |
Structura portofoliului de evaluare:
- Elaborarea unui scenariu didactic integrat (literație + utilizarea resurselor digitale timpurii), care să valorifice metode interactive și instrumente TIC în procesul de predare-învățare.
- Crearea unei resurse educaționale digitale originală (fișă interactivă, prezentare, joc digital, material multimedia) adaptată nivelului primar/ preșcolar și destinată dezvoltării competențelor de literație.
Resurse umane
- Formatori
– prof. Cătănoiu Alina Maria, profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD Vâlcea
– prof. Ciochină Luisa Ana, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– Prof. Duță Mihaela, profesor informatică și TIC, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA),formator CCD
– prof. Popescu Alina Natalia, profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD Vâlcea
– prof. Rădoi Mariana – profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Stelea Elena – Bianca – profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Trăistaru Adriana, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD Vâlcea
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria


