II.1.4. De la abecedar la tastatură: literație și digitalizare pentru cei mici
November 24, 2025II.1.6. Didactica pentru învățământul preuniversitar
November 24, 2025Grup țintă: personal didactic de predare din învăţământul preşcolar şi antepreşcolar
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Curriculumul pentru învăţământul prescolar (2019) presupune o abordare nouă a copilului, prin reconsiderarea activităţilor de învăţare, adaptate la specificul dezvoltării şi particularităţilor individuale ale copiilor, dar si o foarte bună cunoaştere a metodicii predării în specialitate.
- Informații generale
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Abilitare curriculară | Didactica educației timpurii | Personal didactic de predare din învăţământul preşcolar şi antepreşcolar | online | 25 | – | 14 | 11 | profesor metodist CCD Mărgărita Elena Antoanela |
- Scopul programului
Abordarea eficientă a Curriculumului pentru educație timpurie în acord cu modificările actuale.
- Competențe formate/ dezvoltate
C1 Cunoașterea caracteristicilor dezvoltării şi domeniile de dezvoltare ale copilului de la 3 la 6-7ani;
C2 Proiectarea, organizarea şi desfășurarea activităților integrate şi a activităţilor pe domenii experienţiale;
C3 Individualizarea conţinuturilor de învăţare în funcţie de particularităţile de dezvoltare ale copilului şi asimilarea de tehnici de observare şi evaluare ale copilului.
- Locație de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
- Plan de învățământ program avizat
| Nr.
Crt. |
Denumire modul/temă | Nr total ore modul/temă | Distribuția nr ore/ forme de organizare | ||
| Față-în-față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1 | Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Noțiuni științifice privind didactica specialității | 2 | – | 1 | 1 |
| 2 | Tema 2 Integrarea curriculară
|
2 | – | 2 | – |
| 3 | Tema 3 Elaborarea planificării anuale /săptămânale/ zilnice. Realizarea de proiecte tematice și proiecte didactice | 6 | – | 3 | 3 |
| 4 | Tema 4 Modalităţi de observare şi evaluare a copiilor preşcolari. Modalităţi de inregistrare a datelor. Fişe de observatii psihopedagogice, de înregistrare a rezultatelor copiilor preşcolari, listele de comportamente. | 5 | – | 4 | 1 |
| 5 | Tema 5 Literaţia emergentă, premisă a alfabetizării funcţionale. Noţiuni teoretice şi aplicaţii practice | 4 | – | 2 | 2 |
| 6 | Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) | 6 | – | 2 | 4 |
| Total | 25 | – | 14 | 11 | |
- Modalități de evaluare a cursanților
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în întâlnirile față în față şi webinarii. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliul individual. |
Structura portofoliului de evaluare: Proiect didactic pe un nivel şi un proiect tematic.
Resurse umane
- Formatori
– prof. Ancuța Geeorgiana Maria, profesor învățământ preșcolar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Mitu Laura, profesor învățământ preșcolar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Pureca Elena Emanuela, profesor învățământ preșcolar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Săliște Mihaela, profesor învățământ preșcolar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Stan Larisa Giorgiana, profesor învățământ preșcolar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Tudor Maria Mădălina, profesor învățământ preșcolar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Constantin Andreea Magdalena, profesor învățământ preșcolar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Mărgărita Elena Antoanela


