II.1.5. Didactica educației timpurii
November 24, 2025II.1.7. Dirigintele – promotor al dezvoltării în carieră
November 24, 2025Grup țintă: personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Învăţătorii și profesorii trebuie să demonstreze o serie de abilități și competențe în plan profesional, didactic și social, prin creativitatea, rigurozitatea și competența cu care acestea își construiesc demersul didactic.
- Informații generale
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Abilitare curriculară | Didactica pentru învățământul preuniversitar | personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control | online | 25 | – | 14 | 11 | Profesor metodist CCD Iacob Ramona Claudia |
- Scopul programului
Formarea de abilități și competențe în plan profesional, didactic și social pentru personal didactic de predare/ personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control
- Competențe formate/ dezvoltate
- Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv-educativ, ca act de comunicare,
- Proiectarea şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative,
- Organizarea adecvată a activităţilor didactice în funcţie de tipul de lecţie dominant;
- Utilizarea optimă a factorilor spatio-temporali, în vederea eficientizării procesului instructiv – educativ
- Locație de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
- Plan de învățământ program avizat
| Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1 | Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru; Noțiuni științifice privind didactica specialității. | 2 | 1 | 1 | |
| 2 | Curriculum școlar. Obiectivele predării – învățării – evaluării | 3 | 2 | 1 | |
| 3 | Cadrul metodologic al învățării | 6 | 3 | 3 | |
| 4 | Evaluarea si reglarea activității didactice | 6 | 4 | 2 | |
| 5 | Proiectarea instruirii. Aplicații practice e-learning | 8 | 4 | 4 | |
| Nr. total ore/ program avizat | 25 | – | 14 | 11 | |
- Modalități de evaluare a cursanților
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
| Prezentați gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliul individual |
Structura portofoliului de evaluare:
- Elaborarea unui opțional integrat la nivelul ariei curriculare.
- Elaborarea unui test sumativ cu specificarea itemilor de evaluare și a baremului de notare.
Resurse umane
- Formatori implicați
– prof. Ceaușoglu Eleonora Anelice, profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD Vâlcea
– prof. Ciochină Luisa Ana, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD Vâlcea, formator național
– prof. Mărgărita Elena Antoanela – profesor metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Şandru Valeria – profesor metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Trăistaru Adriana, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD Vâlcea
– prof. Tudosoiu Gheorghe Daniel, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
2. Coordonatorul programului : profesor metodist CCD Iacob Ramona Claudia


