II.1.6. Didactica pentru învățământul preuniversitar
November 24, 2025II.1.8. Formarea cadrelor didactice care nu au absolvit programul de pregătire psihopedagogică
November 24, 2025Grup ţintă: personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control
Criterii curriculare
- Notă argumentativă
Proiectul îşi propune să desfăşoare activităţi de formare pentru profesorii diriginți, contribuind astfel în mod direct la asigurarea calităţii şi creşterii eficienţei activităţii de dirigenție.
- Informații generale
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Abilitare curriculară | Dirigintele – promotor al dezvoltării în carieră | personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control | online | 25 | – | 14 | 11 | Profesor metodist CCD Tudosoiu Gheorghe Daniel |
- Scopul programului
Acest program are ca scop formarea profesorii diriginți pe aria de consiliere și dezvoltare personală, contribuind astfel în mod direct la asigurarea calităţii şi creşterii eficienţei activităţii de dirigenție.
- Competențe formate/ dezvoltate
C1. Dezvoltarea personală a profesorilor diriginți și aprofundarea cadrului legislative.
C2. Analiza specificităţii şi particularităţilor activităţii de dirigenție în dezvoltarea carierei elevilor.
C3. Organizarea activităţilor de dirigentie prin aplicarea principiilor, metodelor şi tehnicilor de dezvoltare personală în orientarea în carieră.
- Locație de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
- Plan de învățământ program avizat
| Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1. | Dirigintele – atribuții și responsabilități | 4 | – | 2 | 2 |
| 2. | Cadrul legislativ al profesiei | 4 | – | 2 | 2 |
| 3. | Organizarea activităţii de dirigenție | 6 | – | 4 | 2 |
| 4. | Promovarea metodelor de lucru în activitatea de dirigenție | 8 | – | 4 | 4 |
| 5. | Aplicații practice | 3 | – | 2 | 1 |
| Nr. total ore/ program avizat | 25 | – | 14 | 11 | |
- Modalități de evaluare a cursanților
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliul individual |
Structura portofoliului de evaluare: Planul de lecție personalizat pentru ora de consiliere/ dirigenție.
Resurse umane
- Formatori
– prof. Mărgărita Elena Antoanela – profesor metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Nicula Cristina Florentina, psihologie/ consilier școlar, director CJRAE, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Tudosoiu Gheorghe Daniel


