Atestate CRED – Învățământ gimanzial – Limba Romana și Limba Engleza
November 14, 2022II.1.9. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii examenului național de definitivare – ”Învățământ special și special integrat”
November 14, 20221. Criterii curriculare
Publicul – țintă vizat: profesorii consilieri școlari debutanți din Cabinetele şcolare/ interşcolare şi în Centrele judeţene de asistenţă psihopedagogică.
Justificare:
Perfecționarea pregătirii profesorilor debutanți din județul Vâlcea în vederea participării la concursul pentru ocuparea posturilor în învățământul preuniversitar este o prioritate a politicii educaționale actuale. Conținuturile prezentate în cadrul modulelor tematice vor fi aplicate în conformitate cu Legea educației naționale nr.1/ 2011 și cu programele pentru susținerea examenelor naționale de definitivare în vigoare.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului
a. Competențe vizate:
– utilizarea documentelor școlare reglatoare;
– cunoașterea și aplicarea instrumentelor de lucru specifice proiectării didactice
– formarea abilităților de corelare a proiectării didactice cu evaluarea;
– dezvoltarea abilității de abordare trans disciplinară a lecțiilor;
– aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron față în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea – G Suite for Education;
d. Planificarea pe module tematice:
| 
 Nr. crt.  | 
 Modul tematic  | 
 Total ore  | 
 Teorie  | 
 Aplicatii  | 
 Evaluare  | 
| 
 1.  | 
 Componentele Curriculumului Naţional  | 
 4  | 
 1 (webinar față în față)  | 
 3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom)  | 
 –  | 
| 
 2.  | 
 Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică  | 
 4  | 
 1(webinar față în față)  | 
 3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom)  | 
 –  | 
| 
 3.  | 
 Elemente de metodică și didactica disciplinei  | 
 4  | 
 1(webinar față în față)  | 
 3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom)  | 
 –  | 
| 
 4.  | 
 Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic  | 
 4  | 
 1(webinar față în față)  | 
 3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom)  | 
 –  | 
| 
 5.  | 
 Comunicarea didactică – soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare  | 
 4  | 
 1 (webinar față în față)  | 
 3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom)  | 
 –  | 
| 
 6.  | 
 Managementul carierei didactice  | 
 2  | 
 1 (webinar față în față)  | 
 
  | 
 1 ora (tema asincron/ chestionar classroom)  | 
| 
 7.  | 
 Evaluare finală  | 
 2  | 
 
  | 
 
  | 
 2 (webinar față în față)  | 
| 
 
  | 
 Total  | 
 24  | 
 6  | 
 15  | 
 3  | 
e. Calendarul programului
| 
 Ziua  | 
 Interval orar  | 
 Tema  | 
 Tip activitate  | 
| 
 I (4h) 
 
  | 
 08.00 – 10.00 
  | 
 Componentele Curriculumului Naţional  | 
 Teorie + aplicații (webinar față în față)  | 
| 
 10.00 – 12.00 
  | 
 Componentele Curriculumului Naţional  | 
 două ore asincron/ tema classroom  | 
|
| 
 II (4h)  | 
 08.00 – 11.00 
  | 
 Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică  | 
 Teorie + aplicații (webinar față în față)  | 
| 
 10.00 – 12.00 
  | 
 Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică  | 
 două ore asincron/ tema classroom  | 
|
| 
 III (4h)  | 
 08.00 – 10.00 
  | 
 Elemente de metodică și didactica disciplinei  | 
 Teorie + aplicații + evaluare (webinar față în față)  | 
| 
 10.00 – 12.00 
  | 
 Elemente de metodică și didactica disciplinei  | 
 două ore asincron/ tema classroom  | 
|
| 
 IV (4h)  | 
 08.00 – 11.00 
  | 
 Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic  | 
 Teorie + aplicații (webinar față în față)  | 
| 
 10.00 – 12.00 
  | 
 Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic  | 
 două ore asincron/ tema classroom  | 
|
| 
 V (6h)  | 
 08.00– 11.00 
  | 
 Comunicarea didactică – soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare Managementul carierei didactice  | 
 Aplicații (webinar față în față)  | 
| 
 11.00 – 14.00 
  | 
 Comunicarea didactică – soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare Managementul carierei didactice  | 
 trei ore asincron/ tema classroom  | 
|
| 
 VI (2h)  | 
 09.00– 11.00  | 
 Evaluare finala  | 
 Evaluare (webinar față în față)  | 
f. Modalităţi de evaluare
| 
 Evaluare teorie  | 
 Evaluare aplicaţii  | 
 Evaluare finală  | 
| 
 Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline.  | 
 Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs.  | 
 Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.  | 
STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE:
ü Proiectul unității de învățare
ü Proiect didactic (cu resurse online)
ü Test de evaluare (3 categorii de itemi)
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
– prof. Georgescu Maria, psihologie/ consilier școlar, director CJRAE, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Gârban Simona Elena, psihologie/ consilier școlar, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: prof. metodist CCD Șandru Valeria


