Atestate CRED – Învățământ gimanzial – Limba Romana și Limba Engleza
November 14, 2022II.1.9. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii examenului național de definitivare – ”Învățământ special și special integrat”
November 14, 20221. Criterii curriculare
Publicul – țintă vizat: profesorii consilieri școlari debutanți din Cabinetele şcolare/ interşcolare şi în Centrele judeţene de asistenţă psihopedagogică.
Justificare:
Perfecționarea pregătirii profesorilor debutanți din județul Vâlcea în vederea participării la concursul pentru ocuparea posturilor în învățământul preuniversitar este o prioritate a politicii educaționale actuale. Conținuturile prezentate în cadrul modulelor tematice vor fi aplicate în conformitate cu Legea educației naționale nr.1/ 2011 și cu programele pentru susținerea examenelor naționale de definitivare în vigoare.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului
a. Competențe vizate:
– utilizarea documentelor școlare reglatoare;
– cunoașterea și aplicarea instrumentelor de lucru specifice proiectării didactice
– formarea abilităților de corelare a proiectării didactice cu evaluarea;
– dezvoltarea abilității de abordare trans disciplinară a lecțiilor;
– aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron față în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea – G Suite for Education;
d. Planificarea pe module tematice:
Nr. crt. |
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. |
Componentele Curriculumului Naţional |
4 |
1 (webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
– |
2. |
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
– |
3. |
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
– |
4. |
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
– |
5. |
Comunicarea didactică – soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare |
4 |
1 (webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
– |
6. |
Managementul carierei didactice |
2 |
1 (webinar față în față) |
|
1 ora (tema asincron/ chestionar classroom) |
7. |
Evaluare finală |
2 |
|
|
2 (webinar față în față) |
|
Total |
24 |
6 |
15 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (4h)
|
08.00 – 10.00
|
Componentele Curriculumului Naţional |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
10.00 – 12.00
|
Componentele Curriculumului Naţional |
două ore asincron/ tema classroom |
|
II (4h) |
08.00 – 11.00
|
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
10.00 – 12.00
|
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
două ore asincron/ tema classroom |
|
III (4h) |
08.00 – 10.00
|
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
Teorie + aplicații + evaluare (webinar față în față) |
10.00 – 12.00
|
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
două ore asincron/ tema classroom |
|
IV (4h) |
08.00 – 11.00
|
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
10.00 – 12.00
|
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
două ore asincron/ tema classroom |
|
V (6h) |
08.00– 11.00
|
Comunicarea didactică – soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare Managementul carierei didactice |
Aplicații (webinar față în față) |
11.00 – 14.00
|
Comunicarea didactică – soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare Managementul carierei didactice |
trei ore asincron/ tema classroom |
|
VI (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului. |
STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE:
ü Proiectul unității de învățare
ü Proiect didactic (cu resurse online)
ü Test de evaluare (3 categorii de itemi)
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
– prof. Georgescu Maria, psihologie/ consilier școlar, director CJRAE, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Gârban Simona Elena, psihologie/ consilier școlar, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: prof. metodist CCD Șandru Valeria