I.4. PROF IV – Coaching în procesul de predare-învățare-evaluare în context blended-learning
November 15, 2023II.2. Formarea cadrelor didactice cu statut de suplinitor în vederea susținerii concursului național de ocupare a posturilor vacante
November 15, 20231. Criterii curriculare
Publicul – țintă vizat: cadre didactice debutante din învățământul preuniversitar care urmează să susțină examenul național de definitivare în învățământ.
Justificare:
Perfecționarea pregătirii profesorilor debutanți din județul Vâlcea în vederea participării la concursul pentru ocuparea posturilor în învățământul preuniversitar este o prioritate a politicii educaționale actuale. Conținuturile prezentate în cadrul modulelor tematice vor fi aplicate în conformitate cu Legea învățămâmtului preuniversitar nr.198/ 2023 și cu programele pentru susținerea examenelor naționale de definitivare în vigoare.
Durata: 24 ore (6 ore fața în față, 8 ore sincron online, 8 ore asincron online și 2 ore asincron evaluare finală)
Curriculum-ul programului
a. Competențe vizate:
– utilizarea documentelor școlare reglatoare;
– cunoașterea și aplicarea instrumentelor de lucru specifice proiectării didactice
– formarea abilităților de corelare a proiectării didactice cu evaluarea;
– dezvoltarea abilității de abordare trans disciplinară a lecțiilor;
– aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei
b. Forma de organizare a programului: formare față în față, webinarii sincron și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea – G Suite for Education;
d. Planificarea pe module tematice:
Nr. crt. |
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1 |
Componentele Curriculumului Naţional |
4 |
1 (webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
– |
2 |
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
– |
3 |
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
– |
4 |
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
– |
5 |
Comunicarea didactică – soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare |
4 |
1 (față în față) |
3 (aplicații față în față) |
– |
6 |
Managementul carierei didactice |
2 |
1 (față în față) |
|
1 ora (față în față) |
7 |
Evaluare finală |
2 |
|
|
2 (asincron online) |
|
Total |
24 |
6 |
15 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (4h)
|
08.00 – 10.00
|
Componentele Curriculumului Naţional |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
10.00 – 12.00
|
Componentele Curriculumului Naţional |
două ore asincron/ tema classroom |
|
II (4h) |
08.00 – 11.00
|
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
10.00 – 12.00
|
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
două ore asincron/ tema classroom |
|
III (4h) |
08.00 – 10.00
|
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
Teorie + aplicații + evaluare (webinar față în față) |
10.00 – 12.00
|
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
două ore asincron/ tema classroom |
|
IV (4h) |
08.00 – 11.00
|
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
10.00 – 12.00
|
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
două ore asincron/ tema classroom |
|
V (6h) |
08.00– 12.00
|
Comunicarea didactică – soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare Managementul carierei didactice |
Aplicații (față în față) |
12.00 – 14.00
|
Comunicarea didactică – soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare Managementul carierei didactice |
(față în față) |
|
VI (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Portofoliu individual |
STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE:
ü Proiectul unității de învățare
ü Proiect didactic (cu resurse online)
ü Test de evaluare (3 categorii de itemi)
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
a) aria curriculară ”Limba și comunicare ”:
– prof. Udrescu Ana-Maria, profesor limba și literatura română, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Mărăcine Simona Maria, profesor limba engleză, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Gheorghe Magdalena – profesor limba franceză, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Cebotari Liliana – profesor limba engleză, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Iacob Ramona Claudia, profesor limba engleză, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b) aria curriculară ”Matematica și științele naturii”:
– prof. Miu Lucian, inspector școlar general adjunct, profesor chimie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Statie Silviu inspector școlar, profesor matematică, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Bologa Cristiana, inspector școlar, profesor matematică, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Ionescu Gabriela, inspector școlar, profesor fizică/ chimie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Ciochină Luisa Ana, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA). Formator național
c) aria curriculară ”Om și societate”:
– prof. Andreianu Mihaela – profesor socioumane, inspector școlar general, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Ciocan Vetuța – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Dobrete Florentina Adina – director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național
– prof. Samoilă Daniela Mihaela – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Diaconu Iulia, profesor geografie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Lăcraru Laura, inspector școlar, profesor religie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Luca Adrian – profesor doctor filosofie, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator/ consilier ARACIP
– Prof. Tudosoiu Gheorghe Daniel, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
d) aria curriculară ”Arte”:
– prof. Zamfir Adrian, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
e) aria curriculară ”Educație fizică și sport”:
– prof. Roșca Aurelian, profesor educație fizică și sport, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
f) aria curriculară ”Tehnologii”:
– prof. Toma Mirela – profesor tehnologii, Director Centrul de Excelență, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Manea Luminița, profesor tehnologii, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Merlan Doina, profesor informatică și TIC, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Tricuță Algina, profesor informatică și TIC, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Dumbrăvescu Dumitru, profesor informatică și TIC, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Şandru Valeria – profesor metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
g) aria curriculară ”Consiliere psihopedagogică”:
– prof. Georgescu Maria, psihologie/ consilier școlar, director CJRAE, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Gârban Simona Elena, psihologie/ consilier școlar, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Mărgărita Elena Antoanela, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
h) ” Învățământ special și special integrat”:
– prof. Nițu Larisa, psihologie, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
i) ”Educație timpurie”
– prof. Ancuța Giorgiana Maria, profesor învățământ preșcolar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național
– prof. Mitu Laura, profesor învățământ preșcolar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Tudor Mădălina Maria, profesor învățământ preșcolar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Ileana Andreea, profesor învățământ preșcolar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
j) ”Învățământ primar”
– prof. Trăistaru Adriana, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Ungureanu Ana, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Calotă Ionel Adrian, prof. învățământ primar, grad didactic I, inspector școlar, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);
– prof. Ciucă Ana Maria, profesor învățământ primar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA).
b. Coordonatorul programului: prof. metodist CCD