II.11. Educație incluzivă și instruire diferenţiată
November 26, 2024II.13. Educația pentru acordarea primului ajutor
November 26, 2024Grup țintă: personal didactic de predare/ personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control/ personal didactic auxiliar
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Cultura este acel complex întreg care include cunoştințele, credințele, arta, morala, dreptul, obiceiurile şi orice alte aptitudini şi deprinderi dobândite de om ca membru al societății. Dialogul intercultural urmărşte întărirea respectului pentru diversitate culturală în contextul realității complexe a lumii de azi unde coexistă diferite identități culturale şi credințe.
Trăim într-o lume caracterizată prin rapiditate, complexitate, într-o continuă schimbare, în care omul este plasat în contextul unei revoluţii tehnologice foarte rapidă. În acest sens, şcoala are sarcina de a-i pregăti pe copiii de azi pentru a face faţă dinamismului accelerat al societăţii contemporane, dezvoltându-le competenţe, valori şi atitudini necesare reuşitei personale şi sociale chiar și în context multicultural.
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Educație interculturală, multiculturală şi plurilingvism
|
Educație interculturală, multiculturală şi plurilingvism
|
personal didactic de predare/ personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control/ personal didactic auxiliar | Blended learning | 24 | 8 | 8 | 8 | Profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru |
- Scopul programului
Interculturalismul implică înțelegerea, aprecierea şi valorizarea culturii proprii la care se adaugă respectul bazat pe o informare autentică şi pe construirea curiozității față de cultura etnică a celuilalt. Multiculturalitatea devine o formă de definire a identităţilor individuale şi, în aceeaşi măsură, de formare a solidarităţilor. „Diversitatea culturală” sau „multiculturalismul” se referă la coexistenţa armonioasă şi interacţiunea diferitelor culturi.
- Competențe formate/ dezvoltate
– Promovarea multiculturalității prin adoptarea de conduite eficiente în ceea ce privește cunoașterea diversității.
– Utilizarea metodelor active care contribuie la dezvoltarea capacității de adoptare a unei conduite adecvate diferitelor culturi în contextul unui mediu dinamic.
– Elaborarea materialelor pentru promovarea și dezvoltarea unui stil de viață sănătos.
- Locație de desfășurare:
– pentru componenta online: platforma CCD Gsuite for Education
– pentru componenta față – în – față: filiale CCD
- Plan de învățământ program avizat
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1. | Multiculturală şi plurilingvism | 6 | 1 | 2 | 3 |
2. | Obiceiuri și tradiții din diferite culturi | 4 | 1 | 1 | 2 |
3. | Legislație specifică și drepturile omului | 6 | 3 | 2 | 1 |
4. | Planul de acţiune și strategii pentru integrarea aspectelor legate de obiceiuri culinare în promovarea și dezvoltarea multiculturală | 8 | 3 | 3 | 2 |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | 8 | 8 | 8 |
- Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliul individual. |
Structura portofoliului de evaluare:
Proiectarea unui plan de acțiune pentru integrarea aspectelor legate de promovarea multiculturalității prin diversitate europeană (ex. obiceiuri culinare în promovarea multiculturalității; referat sau eseu despre multicuturalitate și diversitate europeană.).
Resurse umane
- Formatori
– prof. Șandru Valeria – profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național
– prof. Samoilă Daniela Mihaela, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Mărgărita Elena Antoanela – profesor metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. dr. Diaconu Maria Aurelia – profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru