II.16. Formarea competenței metacognitive în contextul Lifelong Learning
November 26, 2024II.18. Holocaustul, combaterea rasismului şi xenofobiei
November 26, 2024Grup țintă: personal didactic de predare, personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Programul de formare îşi propune să dezvolte modele şi scenarii posibile de dezvoltare profesională pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar prin activităţi didactice colaborative, respectiv prin împărtășirea și valorificarea experiențelor didactice individuale, care apoi să fie integrate în demersal didactic realizat în mediul virtual. Mai exact, programul de formare propus spre avizare este conceput în scopul de a crea un cadru favorabil pentru a fi generate modele și practici didactice stimulative pentru optimizarea procesului de instruire, pentru eficientizarea strategiilor didactice utilizând resursele TIC, dar mai ales prin integrarea acestora în demersul didactic.
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Autonomie pedagogică prin dezvoltarea abilităților digitale | Formarea competențelor digitale prin utilizarea platformelor educaționale în activitatea didactică | personal didactic de predare, personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control | Blended learning | 24 | 8 | 8 | 8 | Profesor metodist CCD Șandru Valeria |
- Scopul programului
Prin parcurgerea programului de formare, beneficiarii acestuia vor dobândi competențe pentru a concepe soluţii inovative de integrare a instrumentelor TIC în activitatea de învăţare, familiarizarea cu noi strategii de predare și evaluare pentru lecţiile pe care le vor susține cu efectivele de elevi.
- Competenţe formate/ dezvoltate
– Aplicarea metodelor interactive specifice instruirii în mediului online.
– Stimularea creativitatății cadrelor didactice în procesul de predare, învățare, evaluare.
– Elaborarea unor instrumente de evaluare care să fie valorificate în instruirea realizată în mediul online.
– Integrarea instrumentele multimedia în activitățile didactice formale și nonformale.
- Locație de desfășurare:
– pentru componenta online: platforma CCD Gsuite for Education
– pentru componenta față – în – față: filiale CCD
- Plan de învățământ program avizat
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1. | Definirea conceptelor despre autonomie pedagogică prin dezvoltarea abilităților digitale | 4 | 1 | 1 | 2 |
2. | Aplicații online folosite în procesul de predare – învățate – evaluare (prezzi, padlet, quizz. learningapps, wordwall, kahoot, mentimenter ș.a.) | 4 | 1 | 1 | 2 |
3. | Metode interactive folosite în cadrul webinarii sincronlor în mediul educațional (video conferințe, platforme educaționale, instrumente google) | 8 | 3 | 3 | 2 |
4. | Integrarea multimedia în activitățile didactice formale și nonformale (selectare filme tematice, inserare link-uri, creare video, album foto etc. prin mijloace multimedia) | 8 | 3 | 3 | 2 |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | 8 | 8 | 8 |
- Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliu individual.
|
Structura portofoliului de evaluare:
Crearea unui demers didactic, activitate de învățare la distanță, la disciplina predată.
Resurse umane
- Formatori
– prof. Merlan Doina, profesor informatică și TIC, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator ECDL;
– prof. Cataragă Issabela Ștefania, profesor informatică și TIC, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;
– prof. Dumbrăvescu Dumitru, profesor informatică și TIC, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Fîrtățescu Paula, profesor informatică și TIC, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);
– Prof. Ciochina Ana Luisa, profesor informatică și TIC, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);
– Prof. Cojocaru Cătălin, profesor informatică și TIC, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– Prof. Chiru Maria Ramona, profesor informatică și TIC, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);
– Prof. Pădurețu Emil, profesor informatică și TIC, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);
– Prof. Grecea Violeta Marilena, profesor informatică și TIC, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– Prof. Cojocaru Nicoleta, profesor informatică și TIC, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);
– Prof. Vasile Costin, profesor informatică și TIC, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria