II.1.16. Program de formare a cadrelor didactice care fac parte din comisia județeană de organizare a probelor practice/ orale în profilul postului și a inspecțiilor speciale la clase
November 24, 2025II.2.2. Leadership și comunicare managerială
November 24, 2025Grup țintă: personal didactic auxiliar și personal administrativ
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Programul de formare se adresează personalului didactic auxiliar și personalului administrativ din unitățile de învățământ preuniversitar și vizează dezvoltarea competențelor profesionale și personale necesare eficientizării procesului de învățământ.
- Informații generale
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Management educațional strategic | Împreună pentru o școală mai bună | personal didactic auxiliar și personal administrativ | Online
|
25 | – | 14 | 11 | Prof. metodist Tudosoiu Gheorghe Daniel |
- Scopul programului
Acest program are ca scop creșterea calității actului educațional și a parteneriatului dintre școală și comunitate, precum și dezvoltarea unui set de bune practici în gestionarea resurselor materiale și a infrastructurii școlare.
- Competențe vizate
C1 Dezvoltarea abilităților de relaționare cu cadrele didactice, elevii, părinții și alți angajați.
C2 Cunoașterea și aplicarea regulamentelor interne și a normelor legale.
C3 Respectarea sarcinilor și contribuția activă la obiectivele comune.
C4 Dezvoltarea unui set de bune practici în gestionarea resurselor materiale și a infrastructurii școlare.
- Locația de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education.
- Plan de învățământ program avizat
| Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1 | Dezvoltarea unei culturi organizaționale pozitive | 4 | – | 2 | 2 |
| 2 | Dezvoltarea competențelor în domeniul gestionării documentelor | 5 | – | 3 | 2 |
| 3 | Utilizarea tehnologiei în activitățile specifice fișei postului | 6 | 3 | 3 | |
| 4 | Dezvoltarea abilităților de comunicare și relaționare | 4 | – | 2 | 2 |
| 5 | Norme și proceduri de siguranță în școli | 6 | – | 4 | 2 |
| Nr. total ore/ program avizat | 25 | – | 14 | 11 | |
- Modalități de evaluare a cursanților
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliu individual |
Structura portofoliului de evaluare: Elaborarea unui plan de proiect conform cerințelor date în curs.
Resurse umane
- Formatori
– Ec. Prioroc Simona Gabriela, ISJ Vâlcea, certificat formator acreditat ANPC, formator CCD
– prof. Ciochină Luisa Ana, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– Prof. Cojocaru Cătălin, profesor informatică și TIC, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Dobrete Florentina Adina – director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național
– prof. Roșu Călina Roxana Laura, profesor limba română, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD Vâlcea
– prof. Şandru Valeria – profesor metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Tudosoiu Gheorghe Daniel


