II.2.1. Împreună pentru o școală mai bună
November 24, 2025II.2.3. Management educațional pentru dezvoltare durabilă
November 24, 2025Grup țintă: personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control, personal didactic auxiliar
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Abilitarea cadrelor didactice pentru a comunica corect, responsabil şi profesionist într-un mediu descentralizat, prin promovarea distribuirii leadership-ului la nivelul tuturor responsabililor de comisii
- Informații generale
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Management educațional strategic | Leadership și comunicare managerială | personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control, personal didactic auxiliar | online | 25 | – | 14 | 11 | Profesor metodist CCD Mărgărita Elena Antoanela |
- Scopul programului:
Programul urmărește formarea competențelor de management și leadership necesare pentru integrarea eficientă a strategiilor la nivelul unităților de învățământ,, în vederea modernizării procesului și al îmbunătățirii performanțelor cadrelor didactice.
- Competențe formate/ dezvoltate:
C1 Identificarea variabilelor comunicării care conduc la transmiterea/ receptarea/ înțelegerea corectă a unui mesaj.
C2 Reconstruirea culturii organizaţionale a mediului şcolar prin eficientizarea procesului de comunicare.
C3 Dezvoltarea competențelor de coordonare şi conducere.
- Locație de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
- Plan de învățământ program avizat:
| Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1. | Comunicarea interpersonală şi relaţionarea eficientă | 5 | 3 | 2 | |
| 2. | Leadershipul – Arta de a conduce | 4 | 2 | 2 | |
| 3. | Modele și teorii în leadership | 8 | 5 | 3 | |
| 4. | Management educațional performant | 8 | 4 | 4 | |
| Nr. total ore/ program avizat | 25 | – | 14 | 11 | |
- Modalități de evaluare a cursanților:
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare: Analiza instituțională a unității de învățământ din perspectiva leadership-ului
Resurse umane
- Formatori
– prof. Busuroi Daniela, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Din Maria Andreea, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC( CNFPA), formator național
– prof. Samoilă Daniela Mihaela, professor istorie, inspector colar, grad didactic I, certificate formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Sasu Roxana, profesor, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Soare Florina Elena, director, grad didactic I, certificate formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Tudosoiu Maria Mihaela, profesor, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
- Coordonatorul programului profesor metodist CCD Mărgărita Elena Antoanela


