II.2.2. Leadership și comunicare managerială
November 24, 2025II.2.4. Managementul activităților specifice funcției de diriginte
November 24, 2025Grup țintă: personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control
Criterii curriculare
- Notă argumentativă
Programul este destinat persoanelor care sunt manageri la diferitele niveluri în cadrul sistemului şcolar dar si aspiranţilor la poziţii manageriale, de îndrumare sau control, urmărind să formeze un nou tip de manager in şcolile din România, prin dezvoltarea competenţelor manageriale autentice care, alături de cunoştinţele dobândite, să determine crearea unei viziuni holistice şi flexibile asupra actului educaţional instituţionalizat. Conţinutul culturii manageriale şcolare este complex, deoarece reclamă cunoştinţe din domenii variate: pedagogie, psihologie, sociologie, economie, drept, contabilitate-finanţe, management general.
- Informații generale
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Management educațional strategic | Management educațional pentru dezvoltare durabilă | personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control | Online | 25 | – | 14 | 11 | Profesor metodist CCD Șandru Valeria |
- Scopul programului
Este de a furniza competențe manageriale în domeniul marketingului şi comunicării şcolare; de a dezvolta gândirea strategică la nivelul cursanților pentru a putea analiza şi defini schimbările ce au loc la nivelul organizaţiilor; de a ajuta cadrele didactice să contribuie la îmbunătăţirea stării actuale a managementului unităţilor şcolare.
- Competențe formate/ dezvoltate
C1 Elaborarea strategiei de dezvoltare a instituţiilor educaţionale.
C2 Fundamentarea viziunii, misiunii şi obiectivelor strategice ale unei organizaţii.
C3 Implementarea şi gestionarea schimbărilor strategice la nivelul organizaţiei.
C4 Identificarea elementelor culturii organizaţionale.
C5 Dezvoltarea abilităţilor de leadership, comunicare şi muncă în echipă.
- Locație de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
- Plan de învățământ program avizat:
| Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1. | Managementul comunicării în organizația școlară | 4 | – | 2 | 2 |
| 2. | Politici educaționale | 3 | – | 2 | 1 |
| 3. | Marketing educațional | 3 | – | 2 | 1 |
| 4. | Managementul proiectelor în educație | 3 | – | 1 | 2 |
| 5. | Dezvoltarea educațională | 4 | – | 2 | 2 |
| 6. | T.I.C. în educație | 4 | – | 2 | 2 |
| 7. | Managementul calității totale în educație | 4 | – | 3 | 1 |
| Nr. total ore/ program avizat | 25 | – | 14 | 11 | |
- Modalități de evaluare a cursanților:
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliul individual. |
Structura portofoliu de evaluare: Elaborarea PDI (planul de dezvoltare instituțională).
Resurse umane
- Formatori implicați
– prof. Samoilă Daniela Mihaela, professor istorie, inspector colar, grad didactic I, certificate formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Vețeleanu Alina –Nicoleta, profesor limba franceză, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Mihăilescu Alina, profesor limba română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria


