II.2.4. Managementul activităților specifice funcției de diriginte
November 24, 2025II.2.6. Strategia anticorupție în educație
November 24, 2025Grup ţintă: personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control, membrii CA din unitățile de învățământ, personal didactic auxiliar
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Necesitatea abilitării managerilor unităţilor de învăţământ în domeniul încadrării personalului didactic şi a altor competențe specifice, ce le revin în urma descentralizării învăţământului preuniversitar.
- Informații generale
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Management educațional strategic | Managementul resurselor umane în învățământul preuniversitar | personal didactic de predare, personal didactic cu funcții de conducere, personal didactic cu funcții de îndrumare şi control, membrii CA din unitățile de învățământ, personal didactic auxiliar | online | 25 | – | 14 | 11 | Profesor metodist CCD Șandru Valeria |
- Scopul programului
Acest program are ca scop creşterea calităţii actului educational, prin realizarea optimă a proceselor adminidtrative.
- Competenţe formate/ dezvoltate
C1. Realizarea schemei orare în concordanţă cu planurile cadru.
C2. Elaborarea fişelor de încadrare.
C3. Elaborarea deciziilor în conformitate cu legislaţia în vigoare,
C4. Folosirea normelor metodologice pentru completarea machetelor.
- Locație de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
- Plan de învățământ program avizat
| Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1. | Întocmirea schemei orare în concordanţă cu planurile cadru | 5 | – | 3 | 2 |
| 2. | Încadrarea cu personal didactic
Elaborarea deciziilor |
6 | – | 3 | 3 |
| 3. | Mapa directorului | 6 | – | 4 | 2 |
| 4. | Norme metodologice pentru completarea machetelor | 8 | – | 4 | 4 |
| Nr. total ore/ program avizat | 25 | – | 14 | 11 | |
- Modalități de evaluare a cursanților
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului. |
Structura portofoliului de evaluare:
- Realizarea unei machete de lucru specifice
- Analiza SWOT a unității școlare și a obiectivelor specifice instituției.
Resurse umane:
- Formatori implicați:
– prof. Andreianu Mihaela, inspector școlar general, ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, formator CCD
– prof. Miu Lucian, profesor chimie, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, formator CCD
– Prof. Dumbrăvescu Dumitru, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, formator CCD
– Prof. Pleșea Adina Cristina, profesor matematică, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, formator național
– Ec. Prioroc Simona Gabriela, ISJ Vâlcea, certificat formator acreditat ANPC, formator CCD
– Prof. Cojocaru Cătălin, profesor informatică și TIC, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
- Coordonatorul programului profesor metodist CCD Șandru Valeria


