II.1. Abilitarea corpului de profesori metodiști din învățământul preuniversitar
November 25, 2024II.3. Autonomia didactică prin tehnici alternative de instruire diferențiată
November 25, 2024Grup țintă: cadre didactice din învățământul primar
Criterii curriculare
- Notă argumentativă
Programul își propune să răspundă nevoii crescânde de formare continuă a cadrelor didactice, având în vedere provocările metodologice și pedagogice întâlnite la clasa pregătitoare. Analiza de nevoi a relevat lacune în cunoștințele despre abordările didactice adaptate copiilor de vârstă mică, precum și nevoia de a integra metode inovatoare în procesul de învățare.
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Abilitare curriculară în domeniul de specialitate | Abilitare curriculară a cadrelor didactice din învățământul primar pentru clasa pregătitoare | personal didactic de predare din învățământul primar | Blended -learning | 24 | 6 | 12 | 6 | profesor metodist CCD
Șandru Valeria |
- Scopul programului
Dezvoltarea competențelor profesionale ale cadrelor didactice, pentru a îmbunătăți calitatea procesului educațional și a răspunde nevoilor specifice ale elevilor din clasa pregătitoare.
- Competenţe formate/ dezvoltate:
– Planificarea și proiectarea demersului didactic specific activităților formale și nonfomale.
– Dezvoltarea competențelor de management al procesului de predare-învățare-evaluare.
– Dezvoltarea competențelor de comunicare și relaționare cu elevii.
– Dezvoltarea competențelor de evaluare.
- Locația de desfășurare
– pentru componenta online: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
– pentru componenta față – în – față: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea și filialele CCD
- Plan de învățământ program avizat
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1. | Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Raportarea la principiile și regulile de prelucrare a datele personale statuate în Regulamentul UE 2016/ 679 al Parlamentului European. | 6 | – | 4 | 2 |
2. | Noul curriculum-Plan cadru | 6 | 2 | 2 | 2 |
3. | Planificarea calendaristică,Planificarea pe unități de invățare | 6 | – | 6 | – |
4. | Proiectul didactic/Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu | 6 | 4 | – | 2 |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | 6 | 12 | 6 |
- Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliu individual |
Structura portofoliului de evaluare:
- Proiectarea unei unități de învățare.
- Proiect didactic in care folosesc și resurse online (creații proprii).
Resurse umane
- Formatori implicaţi:
– prof. Trăistaru Adriana, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Calotă Ionel Adrian, prof. învățământ primar, grad didactic I, inspector școlar, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);
– prof. Buleteanu Maria, profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CRED
– Prof. Cătănoiu Alina Maria, profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– Prof. Popescu Alina Natalia, profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național.
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria