II.20. Leadership și comunicare managerială
November 26, 2024II.22. Management educațional pentru dezvoltare durabilă
November 26, 2024Grup țintă: personal de conducere, îndrumare și control ,responsabilii ariilor curriculare/ comisiilor metodice din unitățile de învățământ preuniversitar, consilieri educativi.
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Prin regulamentul de ordine internă din fiecare unitate școlară, ROFUIP, sunt stabilite mai multe atribuții, funcții și responsabilități în fiecare an cadrelor didactice din unitățile de învățământ preuniversitar. Acestea își pot dezoltare competențele specific de proiectare a curriculumului integrat, de muncă în echipă, de evaluare a activităților de învățare în contexte nonformale și informale.
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Educație pentru dezvoltare durabilă/ educație pentru tranziție verde | Learning by doing -_Școala Altfel și Săptămâna verde | personal de conducere, îndrumare și control ,responsabilii ariilor curriculare/ comisiilor metodice din unitățile de învățământ preuniversitar, consilieri educativi | Online | 24 ore | – | 19 | 5 | Profesor metodist CCD Șandru Valeria
|
- Scopul programului
Programul urmărește formarea competențelor specific de proiectare a curriculum-ului integrat, munca în echipă și evaluarea activităților de învățare în context nonformale și informale.
- Competențe formate/ dezvoltate:
– Dezvoltarea de competenţe specifice de proiectare a curriculum-ului integrat,
– Dezvoltarea de competenţe specifice de muncă în echipă, de evaluare a activităţilor de învăţare în contexte nonformale şi informale
– Dezvoltarea de competenţe specifice de evaluare a activităţilor de învăţare în contexte nonformale şi informale
– Dezvoltarea competenţelor transversale
- Locație de desfășurare:
– pentru componenta online: platforma CCD Gsuite for Education
- Plan de învățământ program avizat:
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1. | Managementul proiectelor | 4 | 0 | 3 | 1 |
2. | Abordarea transdisciplinară a curriculumului
Parteneriate educaționale |
6 | 0 | 5 | 1 |
3. | Strategii folosite în context formal și nonformal | 6 | 0 | 5 | 1 |
4. | Elaborarea planurilor pentru activitățile specifice | 8 | 0 | 6 | 2 |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | 0 | 19 | 5 |
- Modalități de evaluare a cursanților:
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliu individual |
Structura portofoliului de evaluare:
– Proiectarea a două activități de învățare pentru programelor naționale ,,Școala Altfel” și ,,Săptămâna
Resurse umane
- Formatori
– prof. Din Maria Andreea – Consilier școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC( CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Ionescu Cristina Nicoleta, profesor înv. primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Busuroi Daniela, profesor, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Popa Ovidiu, profesor, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Sasu Elena Roxana, profesor, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
- Coordonatorul programului profesor metodist CCD Șandru Valeria