II.22. Management educațional pentru dezvoltare durabilă
November 26, 2024II.24. Managementul activităților specifice funcției de diriginte
November 26, 2024Grup ţintă: personal didactic de predare, personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
În practica pedagogică, dezvoltarea unor competențe pentru activitățile formale și nonformale vizează proiectarea, planificarea, implementarea și evaluarea activităților extracurriculare, precum și dezvoltarea acelor competențe manageriale care țin de parteneriatele educaționale și complemenatritatea acestora cu relațiilor elev-profesor/ familie-școală.
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Management educațional | Managementul activităților formale și nonformale | personal didactic de predare, personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control | Blended learning | 24 | 8 | 8 | 8 | Profesor metodist CCD Mărgărita Elena Antoanela |
- Scopul programului
Acest program are ca scop dezvoltarea competențelor de proiectare, planificare, implementare și evaluare a activităților extracurriculare, precum și de management al parteneriatelor și relațiilor elev-profesor/ familie-școală.
- Competențe formate/ dezvoltate
– Îmbunătățirea competențelor de proiectare, organizare, conducere și evaluare a activităților de învățare în contexte extracurriculare
– Utilizarea eficientă a instrumentelor digitale în proiectarea/ implementarea/ evaluarea/ promovarea activităților extrașcolare.
– Dezvoltarea abilităților necesare desfășurării parteneriatelor educaționale.
- 5. Locație de desfășurare:
– pentru componenta online: platforma CCD Gsuite for Education
– pentru componenta față – în – față: filiale CCD
- Plan de învățământ program avizat
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1. | Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Educația formală și nonformală | 4 | 1 | 1 | 2 |
2. | Proiectarea și organizarea activităților de învățare în contexte extracurriculare. | 6 | 2 | 2 | 2 |
3. | Evaluarea activităților de învățare în contexte extracurriculare | 6 | 2 | 2 | 2 |
4. | Parteneriate educaționale | 8 | 3 | 3 | 2 |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | 8 | 8 | 8 |
- Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliul individual |
Structura portofoliului de evaluare:
- Planificarea activităților extracurriculare.
- Planul unei excursii tematice
Resurse umane
- Formatori implicaţi:
– prof. Gavrișiu Iuliana Claudia, profesor, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Soare Cătălin Marin, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA).
– prof. Soare Florina Elena, profesor, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);
– prof. Cocoș Gabriela, profesor, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Păușescu Maria Maricica, profesor, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Ionescu Maria Gabriela, inspector, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Şandru Valeria – profesor metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
- Coordonatorul programului profesor metodist Mărgărita Elena Antoanela