II.23. Managementul activităților formale și nonformale
November 26, 2024II.25. Managementul cazurilor de Bullying / Cyberbullying
November 26, 2024Grup țintă: personal didactic de predare
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Profesorul diriginte desfăşoară activităţi de suport educaţional, consiliere şi orientare profesională pentru elevii clasei. Activităţile se referă la responsabilitățile specifice funcției de diriginte, așa cum sunt ele prevăzute în ROFUIP. Aplicabilitatea lor va fi descopeptă în cadrul acestui curs.
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Management educațional | Managementul activităților specifice funcției de diriginte | personal didactic de predare | Blended learning | 24 | 8 | 8 | 8 | Profesor metodist CCD Mărgărita Elena Antoanela |
- Scopul programului
Programul de formare îşi propune să realizeze o aprofundare a noțiunilor și formarea competențelor specifice funcției de diriginte.
- Competențe formate/ dezvoltate
– Proiectarea, realizarea și evaluarea activităților specifice funcției de diriginte;
– Utilizarea unor strategii didactice caracteristice activităților de dirigenție în scopul diferenţierii şi individualizării demersurilor didactice şi adaptării metodelor la nivelul grupului țintă (elevi/părinți);
– Elaborarea de proiecte educaţionale în domeniul consilierii și orientării în vederea optimizării procesului didactic.
- Locație de desfășurare:
– pentru componenta online: platforma CCD Gsuite for Education
– pentru componenta față – în – față: filiale CCD
- Plan de învățământ program avizat
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1. | Specificul activității de dirigenție: competențe, atribuții, portofoliu. | 4 | 0 | 2 | 2 |
2. | Domenii de conținut în consiliere și orientare. | 6 | 2 | 2 | 2 |
3. | Strategii didactice utilizate în activitatea dirigintelui. | 6 | 3 | 2 | 1 |
4. | Proiecte educationale nonformale.
Caracteristici ale actvității de consiliere parentală |
8 | 3 | 2 | 3 |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | 8 | 8 | 8 |
- Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliu individual |
Structura portofoliului de evaluare:
Proiectarea unei activități de consiliere și suport parental care să cuprindă toate elemenetele prezentate în curs.
Resurse umane
- Formatori implicaţi:
– prof. Calotă Elena Daniela, prof.psih.dr, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Calotă Ionel Adrian, prof. învățământ primar, grad didactic I, inspector școlar, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
- Coordonatorul programului profesor metodist CCD Mărgărita Elena Antoanela